Als horecaondernemer ben je continue op zoek naar authenticiteit en manieren om je te onderscheiden. Daarnaast zijn gasten steeds meer op zoek naar lokale producten met een goed verhaal.

Door merken en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten, en biedt het innovatieve jonge foodmerken een springplank voor groei in de foodservicemarkt.

Om dat mogelijk te maken organiseert Sligro LoveBrands, een nieuw lokaal event dat innovatieve jonge foodmerken met horecaondernemers verbindt.

Wat zijn LoveBrands?

LoveBrands zijn onafhankelijke merken met een uniek verhaal en een potentiële meerwaarde op de kaart van horecaondernemers. De merken zijn vaak lokaal geaard, maar hebben de potentie om in Nederland wereldberoemd te worden. Sligro biedt hen de kans om zich te presenteren aan foodprofessionals. Sligro selecteert de LoveBrands, maar de foodprofessionals bepalen of het merk wordt opgenomen in het lokale Sligro- assortiment.

Voor wie is LoveBrands?

Voor horecaondernemers die zich op een relevante manier willen onderscheiden. Zo kunnen ze inspelen op de toenemende consumentenbehoefte naar foodmerken met een sterke eigen identiteit, lokale verankering en een passie voor eten. Sligro geeft foodprofessionals toegang tot deze authentieke en innovatieve merken. Het unieke is dat de foodprofessional bepaalt of een merk wordt opgenomen in het lokale Sligro-assortiment.

Hoe werkt het?

Tijdens LoveBrands krijgen 10 unieke Zwolse merken de kans om zich op de LoveBrands Market te presenteren aan 50 horecaondernemers. Daarna gaan ze samen aan tafel en bereid Sligro een inspirerende lunch, waarin de LoveBrands producten verwerkt worden.

De ondernemers kunnen vervolgens stemmen op de LoveBrands die ze interessant vinden en mogelijk wilden afnemen. De uitslag wordt real time gestreamd en aan het einde van het evenement bekend gemaakt.

De gekozen merken

Keuper pasta

Keuper pasta

Onze boerderij is in 1921 door onze familie gestart. In 1979 zijn
wij begonnen om de melk van onze koeien zelf te verwerken tot heerlijke kaas en andere lekkere zuivelproducten. In 2009 zijn wij, naast de werkzaamheden voor onze kaasboerderij, gestart met het zelf maken en drogen van diverse pasta's.

Zwolsch bier

Zwolsch bier

De voorbereidingen zijn in volle gang om de brouwerij aan de Westerlaan 45, ruim 100 jaar geleden door 'de Maatschappij tot Exploitatie van Staatsspoorwegen' (de huidige NS) als 'stroomfabriek' gebouwd, eindelijk als zodanig in gebruik te nemen. Vooruitlopend daarop kunt u nu al genieten van onze ambachtelijk gebrouwen bieren in de Boheems / Beierse traditie.

art. nr.
32677 - 32678 - 32676 - 32679 - 32685 - 32686 - 32681 - 32687

Bontolie

Bontolie

Bontolie maakt ambachtelijke cheesecakes in de varianten passievruchten, sinaasappel-bosvruchten, koffie-karamel en citroen.

Zwols Slokje

Zwols Slokje

De kracht van het Zwols Slokje zit niet alleen in de lekkere smaak van een koffie-likorette(14% alcohol) met een zachte kaneel- en amandelsmaak maar ook in het verhaal; Het Zwols Slokje zit in een wit kruikje met hierop de afbeelding van het oude kruidenierswinkeltje wat het Zwols Balletjeshuis vroeger ( voor 1845) is geweest. De combinatie met het ambachtelijk geproduceerde Zwolse Balletje is passend: de oorspronkelijke zwarte “steken “werden gebruikt om de koffie te zoeten.

art. nr
30952

Reestlandhoeve

Reestlandhoeve

Wijngoed de Reestlandhoeve van John en Wilma Huisman is gelegen in het Reestdal. Nederlandse wijn op de grens van Overijssel en Drenthe. De druiven worden op biologische wijze geteeld. Tijdens het zomerseizoen is in de wijngaard klassieke muziek te horen. Muziek welke een gunstig effect heeft op de gezondheid van de wijnstokken. Daarnaast betreft het wijnen met een sociale bite. Mensen met een beperking werken mee aan het succes van de Reestlandhoeve.

De Wijndragers

De Wijndragers

Door de jaren heen heeft De Wijndragers zich ontwikkeld tot moderne mosterd-, dressing- en sauzen producent waar het oude ambacht nog hoog in het vaandel staat. Vandaag de dag vindt u onze productielocatie aan de rand van het Zwolse industrieterrein De Marslanden, waar in een volledig BRC gecertificeerde omgeving deels geautomatiseerd wordt geproduceerd en afgevuld. Toch blijft het daadwerkelijk produceren van de inmiddels wereldwijd befaamde mosterd nog altijd grotendeels handwerk. Tot op de dag van vandaag worden onze producten, met oog voor het oude ambacht, geproduceerd van de hoogste kwaliteit grondstoffen. Dit is uw garantie voor een uniek, ambachtelijk product met een bijzondere smaakbeleving.

art. nr.
32500 - 32505 - 32506 - 32509 - 32512 - 32513 - 32514 - 32517 -32520 - 32524 - 32525

Vink Fruitboerderij

Vink Fruitboerderij

Lekker Puur is een eigen label van Vink Fruitboerderij; van fruitsappen, jams tot sausen die ambachtelijk maar professioneel worden geproduceerd. Het telen van fruit is altijd mijn passie geweest. Toen ik het familiebedrijf voortzette heb ik de verwerking van fruit verder uitgebreid. Bij het telen en verwerken is lekker fruit altijd de basis geweest van onze receptuur, vandaar ook de naam Lekker Puur.

De Vreugdehoeve

De Vreugdehoeve

De Vreugdehoeve is een biologische melkschapenboerderij met zo’n 200 schapen. Gelegen net buiten Zwolle in de Vreugderijkerwaard.
Dit is het gebied vlakbij de IJssel in Zwolle. Hier kun je zien hoe schapen gemolken worden en wat er van de melk gemaakt wordt.
Marianne van Assen is de bedenker van de Mècorino. Het is een kaas die wordt gemaakt door een speciaal rijpingsproces. De Mècorino wordt bij hoge temperaturen bereid en vervolgens niet geperst. Daarna gaat het rijpingsproces door in de koelkast. Deze kaas moet dan ook gekoeld bewaard worden. De Mècorino is verkrijgbaar in de smaken: naturel, knoflook, fenegriek en Italiaanse kruiden.

Landgoed Kaamps

Landgoed Kaamps

Midden in Twente in het dorpje Deurningen ligt landgoed Kaamps. Het is hier waar de familie Nijland dagelijks met veel liefde voor hun 180 koeien zorgt en van de dagverse melk zelf zuivelproducten maakt. kt. Zo zijn er de Kaas van de Boerderij Goudse kazen, van jong tot overjarig. Maar ook met kruiden, zoals fenegriek, brandnetel & Italiaanse kruiden. En natuurlijk onze kaasvarianten in karamelcoating, zoals de pompoen-pit wortel, geit honing tijm of klaverkaas.

art. nr.
7060

Twentse bierbrouwerij

Twentse bierbrouwerij

De Twentse Bierbrouwerij is een ambachtelijke bierbrouwerij, opgericht in 2007.
Gevestigd op het monumentale fabriekscomplex Hazemeijer Hengelo, in hartje Twente.
Hier worden natuurzuivere kwaliteitsbieren gebrouwen met grondstoffen van Twentse bodem.
Naast het brouwen van Twents bier houdt de Twentse Bierbrouwerij zich bezig met het ontwikkelen van nieuwe concepten.
Deze concepten komen tot leven in het sfeervolle Proeflokaal, gevestigd bij de brouwerij.

Wanneer is het?

woensdag 21 juni

Programma

12:00-13:00 LoveBrands Market, waarop de merken zich presenteren
13:00-14:00 Lunch, verzorgd door Sligro en gemaakt met de LoveBrands producten
14:00-15:00 Afsluitende borrel

Locatie

Sligro Zwolle
Boerendanserdijk 45
8024 AE Zwolle

Benieuwd naar eerdere edities?

Lovebrands Enschede

Lovebrands Enschede

Door lokale merken uit Enschede en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten.

Lovebrands Arnhem

Lovebrands Arnhem

Door lokale Arnhemse merken en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten.

Lovebrands Eindhoven

Lovebrands Eindhoven

Door lokale Eindhovense merken en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten.

LoveBrands Amsterdam

LoveBrands Amsterdam

Door lokale Amsterdamse merken en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten.

LoveBrands Rotterdam

LoveBrands Rotterdam

Door lokale Rotterdamse merken en horecaondernemers te verbinden inspireert en faciliteert Sligro horecaondernemers in de groeiende behoefte naar lokale producten.