ZiN prikkelt je zintuigen


Proef het voordeel van kennisdeling.

In ZiN Inspiratielab delen de verspartners van Sligro alle kennis over hun producten. Tijdens de training glansrol voor groente laten Albert Kooij (executive chef Stenden University Hotel) en Egon Verstraeten (culinair adviseur Smeding) zien hoe je groente de hoofdrol kunt geven.

Glansrol voor groente

Lees meer
Ruik slimme kansen die jouw business laten groeien.

Door allergeenbewust je gerechten te bereiden kun je een groep gasten bereiken die je nu nog niet of onvoldoende bereikt. In de training ‘Allergenen als culinaire kans’ ga je aan de slag met allergenen in de culinaire praktijk. Hiermee laat je jouw business verder groeten.

Allergenen als culinaire kans

Lees meer
Voel de kracht van een sterk netwerk.

Social media zijn tegenwoordig niet meer uit ons leven weg te denken. In de training ‘Je zaak vol door social media’ leer je optimaal gebruik te maken van de social media kanalen die het beste bij jouw bedrijf passen. Hiermee vergroot je ook de kracht van je eigen netwerk.

Je zaak vol door social media

Lees meer
Zie nieuwe foodconcepten geboren worden.

Crowdfunding is een relatief nieuwe financieringsvorm voor de horeca. In de training ‘crowdfunding als startkapitaal’ leer je alles over dit onderwerp. Hier zie jij de financiële paragraaf van je ondernemersplan geboren worden.

Crowdfunding als startkapitaal

Lees meer
Hoor de meest vooraanstaande sprekers binnen jouw vakgebied.

De training ‘Barista: van kop koffie naar koffiebeleving’ wordt gegeven door Rose van Asten of Liesbeth Sleijster van Cocoon coffee. Rose is meervoudig Nederlands kampioen Barista in verschillende disciplines en ze bemachtigde tijdens wereldkampioenschappen viermaal een top tien plaats. Ook Liesbeth pakte een podiumplaatsen op het NK én WK. Zij weten precies te vertellen hoe je een ultieme koffiebeleving neerzet.

Barista: van kop koffie naar koffiebeleving

Lees meer

Over ZiN

Mocht je nieuwsgierig zijn naar ZiN Inspiratielab, dan kun je met de 360° video alvast een kijkje nemen, een real life experience! Hiermee prikkelen we alvast je zintuigen vóórdat je een training of masterclass in ZiN Inspiratielab komt volgen.

Bekijk hier de 360° video instructies

Testimonials van Trainers

“Voor je marketing moet je een gedegen plan hebben”, stelt socialmedia strateeg Kim van Velzen. “Sociale media spelen voor horeca een steeds belangrijkere rol. In mijn ZiN-masterclass werken we aan het strategisch inzetten van social-mediakanalen, zoals Facebook, Instagram, Snapchat en Twitter. Met de deelnemers bekijk ik welke kanalen ze het beste kunnen inzetten om hun specifieke doelgroep te bereiken, verleiden en activeren. Ook gaan we aan de slag met goede content creëren. Doel: meer naamsbekendheid, meer gasten en meer omzet. De uitstekende digitale faciliteiten maken van ZiN een fijne plek om mijn training te geven.”
Kim van Velzen - trainer Social media: the next level

Bekijk programma

Met haar baristatrainingen tilt koffie-expert en eigenaresse van Cocoon Coffee Rose van Asten
de koffiekennis en -beleving van deelnemers naar een hoger niveau. Het valt Rose op dat hoge hotelscholen wel veel aandacht besteden aan wijn, maar niet aan koffie. “Onterecht”, vindt ze. “Koffie is momenteel gigantisch booming. En qua smaak en variëteit heeft koffie zeker net zoveel nuances als wijn. In mijn baristatraining krijgen deelnemers de benodigde basiskennis over espresso en cappuccino en leren ze de juiste technieken voor het gebruik van koffiemolens en de espressomachine. Een bijbehorend theoriegedeelte voorziet de deelnemers van de nodige algemene koffiekennis.”
Rose van Asten - trainer barista: van kop koffie naar koffiebeleving

Bekijk programma

Eigenaar van BBQ-cateringbedrijf Smokey Goodness Jord Althuizen vertelt bij ZiN Inspiratielab alles over zijn grote passie outdoor cooking. Jord: “Deze trend heeft zijn piek nog lang niet bereikt. Ik neem horecaprofessionals mee in het verhaal van het authentieke, robuuste buiten koken. Verschillende bereidingsvormen en technieken komen aan bod. De outdoor cooking area van ZiN staat vol met diverse BBQ’s, smokers en een houtgestookte oven waarmee we ons goed kunnen uitleven. Er is aandacht voor trends, tips en recepturen en ik vertel hoe je outdoor cooking optimaal inzet om er zoveel mogelijk rendement uit te halen.”
Jord Althuizen - trainer Outdoor Cooking

Bekijk programma

Testimonials van Deelnemers

“We doen het op social-mediagebied niet onaardig, maar wilden graag nuttige tips over de inzet ervan. Met de medecursisten hebben we kritisch vanuit onze diverse achtergronden naar elkaar gekeken. De verwachtingen kwamen helemaal uit. We kregen veel nuttige tips, onder meer over het gebruik van een online tool om de prestaties van je pagina’s goed te kunnen monitoren. Maar ook over zaken zoals: hoe spreek je je doelgroep aan en hoe haal je eruit wat voor jou specifi ek van belang is? De eerste resultaten bij ons zijn al merkbaar: de kwaliteit van de berichten is gestegen ten opzichte van de kwantiteit en we besteden meer aandacht aan live-verslagen, een nieuwe Facebook-trend.”
Linda van der Wildt - deelnemer Social Media, The Next Level

Bekijk programma

“De training kreeg ik als verrassing aangeboden vanwege mijn enorme passie voor speciaalbieren en omdat we onze drankenkaart wilden aanpassen. Tijdens de training was veel aandacht voor bier-spijscombinaties. We leerden dat bier nog veel complexer is dan wijn en kregen handvaten aangereikt om goed te kunnen combineren. Bij gerechten waar we normaal gesproken een huiswijn of seizoenswijn serveerden, proberen we nu regelmatig een passend speciaalbier te brengen. De Kazematten Wipers Times 14 uit België doet het bijvoorbeeld heel goed bij aspergerechten. Die suggestie geven we er nu standaard bij op de kaart.”
Bas van der Bruggen - deelnemer De Kracht van Bier

Bekijk programma

“Je wordt gastvrij ontvangen en alle zintuigen worden geprikkeld. Een aangename verrassing. Gedurende de dag kom je werkelijk niets te kort. We werkten met schitterende apparatuur en alle
mooie producten waarmee we kookten waren er in overvloed. Mijn voornaamste drijfveer om mee
te doen was inspiratie en nieuwe ideeën opdoen. Van Sligro’s verspartner Smit Vis leerden we veel
over vis in het algemeen: soorten, herkomst, vangstperiodes en de nieuwste trends. Altijd handig
daar meer vanaf te weten. Verder leerden we een dorade ontgraten op een andere manier: van binnenuit. De koks maakten er een mooie escabeche bij. We maakten bij Gasterij de Arend al iets soortgelijks, maar sindsdien doen we dit onder deze benaming.”
Marcel Melsen - deelnemer Culinair Uitblinken met Vis

Bekijk programma