"Dit is op en top beleving"

Onder grote belangstelling hebben topchef Erik van Loo**, tv-kok en presentator Sandra Ysbrandy en vestigingsdirecteur Patrick Kockx maandag de vernieuwde Sligro-vestiging Rotterdam Spaanse Polder heropend. Voor klanten, maar zeker ook voor de medewerkers, een heuglijk moment. Het geduld werd de afgelopen maanden meerdere malen op de proef gesteld. Het eindresultaat is gelukkig prachtig, zo constateren beide partijen.

“Kan ik jullie helpen dames?” bast de donkere stem, met een onmiskenbaar Rotterdams accent, van vismedewerker Leen vriendelijk. “Ik werk sinds een maand of vijf bij Sligro. Voorheen had ik een eigen viswinkel in Rotterdam”, vertelt hij als hij achter de toonbank vandaan komt. “Effe de vrouwtjes helpen”, verontschuldigt hij zichzelf. “Dit is top, écht beleving. Hier heeft de klant behoefte aan”, wijst Leen even later naar de rijkelijk gevulde vitrine met vis. “Ik vind het heerlijk om hier te staan en de mensen te voorzien van een goed advies.”


Warzone

Op de non-food afdeling staat abs-manager Sander Blommendaal te glimmen van trots. “Vier weken geleden was het op sommige plekken nog een ‘warzone’ en moet je nu eens zien. Het is prachtig geworden, maar het heeft wel kruim gekost.” Net zoals zijn andere collega’s is Sander er van overtuigd dat de 3.0-formule nieuwe klanten gaat aantrekken. “Wij bedienden vooral de retailers, maar je ziet nu al dat ook de horecaklanten binnenlopen.” Volgens Sander is het verschil met de oude situatie levensgroot. “De uitstraling is veel professioneler, het non-food aanbod is vele malen groter, de presentatie beter, op koffiegebied zijn we nu superieur en wat te denken van de afdelingen met vers gebrande noten en kruiden en specerijen?” Hij benadrukt met een lach, maar de ondertoon is serieus, dat het vakkundige en klantvriendelijke personeel ongewijzigd is gebleven. “Mooi dat we nu klaar zijn voor de feestdagen. Dan is het altijd extra druk en zie je klanten die je normaal weinig tot nooit ziet. Als die eenmaal binnen zijn geweest in onze 3.0-winkel dan komen ze zeker vaker terug!”

Warme broodjes

“Onze afdeling is het eerste weggehaald en pas het laatste opgeleverd. Je kunt je dus wel voorstellen dat ik blij ben”, lacht medewerkster bakkerij Patricia Verkerk. Ze is zeer te spreken over de ambachtelijke uitstraling van haar afdeling. Ook het nieuwe broodconcept valt in de smaak en dat is altijd plezierig. Het brood gaat letterlijk als warme broodjes over de toonbank. “Het is wel meer werk, maar zo leuk om te doen. Je bent veel meer bezig met de klant en niet alleen maar schappen aan het vullen.” Die indeling is volgens Patricia ook veel overzichtelijker. “Klanten zien ineens producten liggen die we altijd al in het assortiment hadden, maar door de presentatie gewoon niet opvielen.”


Mooier en luxer

Bij de kassa staan Ina van Henten en Angelique Blom even bij te komen van de drukte. “Nu ben ik wel weer blij, ja”, zegt Ina eerlijk. “Het was de afgelopen maanden meermalen afzien met dat stof en de herrie. Het eindresultaat is écht prachtig.” ”Je hoort het nu al dat klanten het mooier en luxer vinden”, vult haar collega Angelique aan. “Voor ons verandert er in de werkwijze niet zo heel veel. We hopen alleen nóg meer en tevreden klanten aan de kassa te krijgen.”

Terug naar Nieuws