• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Veelgestelde vragen

Folderaanbiedingen

Iedere 3 weken versturen wij de Sligro-foldermail, een e-mail met de nieuwste aanbiedingen. Daarmee bieden wij jou als klant de mogelijkheid om als eerste op de hoogte te zijn van alle nieuwe aanbiedingen, acties en ontwikkelingen. Wil je deze Sligro-nieuwsbrief ontvangen, ga dan naar aanmelden foldermail.

Elke nieuwe Sligro-klant krijgt de eerste maanden automatisch de Sligro-folder per post toegestuurd. Daarna is dit afhankelijk van je aankopen, je aankoopbedrag en een selectie in ons totale klantenbestand. We maken hierin bewuste keuzes, omdat we graag zorgvuldig zijn met het drukken en versturen van de folder vanuit duurzaamheidsoogpunt.

Wil je echter verzekerd zijn van onze wekelijkse aanbiedingen? Meld je dan aan voor onze foldermail. Daarmee houden wij je als klant als eerste op de hoogte van alle nieuwe aanbiedingen, acties en ontwikkelingen. Wil je deze Sligro-nieuwsbrief ontvangen, ga dan naar aanmelden foldermail.

Wij doen ons uiterste best om de Sligro-folder vóór de startdatum te laten bezorgen. Mocht je onze folder regelmatig te laat ontvangen, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier.

Een wijziging van het correspondentieadres kun je zowel online melden als bij de receptie van je Sligro-vestiging. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee. Daarnaast kun je deze wijziging ook doorgeven via het formulier bedrijfsgegevens wijzigen.

Indien je de folder niet meer per post wilt ontvangen, kun je je hiervoor afmelden. Vul hiervoor het contactformulier in en selecteer het onderwerp 'afmelden folder'. Het kan zijn dat de administratieve verwerking en de productie van een folder elkaar kruisen en dat je de folder na afmelden nog één keer ontvangt. Daarna ontvang je geen folders meer.

Je kunt je afmelden voor een foldermail door deze te openen in je postvak en onderaan de nieuwsbrief te klikken op de link ‘afmelden’. Als je geen aanbiedingenmail meer in je postvak hebt, wacht dan tot je weer een e-mail van ons ontvangt. Je kunt je dan afmelden door onderaan te klikken op de link ‘afmelden’.

De aanbiedingen van Sligro verschijnen over het algemeen iedere 3 weken. Iedere folder bestaat uit meerdere katernen (Food, Non-Food, Vers, Wijn) en gaat vaak vergezeld van één of meerdere specials. De folder is online, vanaf de dinsdag voor de folder ingaat, al in te zien.

De looptijd van een actie staat vermeld op de voorzijde van de betreffende folder of de actiekaart. De Sligro-folder start doorgaans op donderdag en eindigt tweeënhalve week later op maandag. Daarnaast zijn er nog diverse aanvullende acties met een afwijkende looptijd. Deze looptijd is speciaal afgestemd op een specifiek moment, seizoenen en de verwachte drukte in de Sligro-vestigingen.

Is een product wat in de aanbieding is niet meer voorradig binnen de gestelde looptijd? Meld dit dan aan een medewerker in jouw Sligro-vestiging. Deze zorgt voor een passende oplossing.

Per Sligro-vestiging kan de samenstelling en de omvang van het assortiment verschillen. Zo zijn er bijvoorbeeld vestigingen met een assortiment dagvers en vestigingen zonder dagvers. Zo kan het voorkomen dat een aanbieding van een dagvers product niet in je vestiging verkrijgbaar is. Indien een aanbieding niet in iedere vestiging verkrijgbaar is, dan vermelden wij dat specifiek in de folder of op de actiekaart.

Wil je meer weten over het aanbod van een specifieke vestiging? Zoek dan je vestiging in het vestigingenoverzicht en bekijk welke assortimentsgroepen deze vestiging in het assortiment heeft. Je kunt dit vinden op de vestigingspagina onder faciliteiten en assortiment.

Ja, als je een artikel uit de folder besteld via de bezorgservice moet de leverdatum binnen de folderperiode vallen om gebruik te kunnen maken van de actieprijs.

Allergenen

 
Wil je weten welke ingrediënten in de producten van Sligro verwerkt zitten, kijk dan op de website www.psinfoodservice.nl. Op deze site is reeds een deel van ons assortiment te vinden. Voer daar de EAN, barcode of het Sligro-artikelnummer van een product in om een overzicht te krijgen van alle ingrediënten die in het product verwerkt zitten.

Iedere horecagast heeft recht op duidelijke informatie over de voeding die hij of zij eet. Daarnaast kan de wet ook een kans voor je onderneming betekenen. Positieve ervaringen worden vaak gedeeld. Zorg er dan ook voor dat gasten positief over jouw gelegenheid spreken! Bovendien wordt bij de restaurantkeuze steeds vaker rekening gehouden met mensen met een allergie. De doelgroep die je met goede informatievoorziening bedient, is dus veel groter.

Je kunt ervoor kiezen om allergenen mondeling toe te lichten of bijvoorbeeld bij een schriftelijke of digitale menukaart de icoontjes van allergenen te vermelden. Verkoop je bijvoorbeeld broodjes in een broodzaak, dan kun je kiezen voor een informatiebord.

Nee. Voedingswaarden, complete ingrediëntenlijsten en richtlijnen over kruisbesmetting hoef je niet te vermelden.

Je kunt gewoon werken met dagmenu’s. Wel moet je bijhouden welke ingrediënten je gebruikt en welke allergenen die bevatten. Het is aan te raden om voor dit soort gerechten een lijst te maken waarop duidelijk te zien is welke allergenen het bevat. Meer informatie over allergenen vind je hier.

Het is niet verplicht om allergeneninformatie te plaatsen bij buffetgerechten. Het is wél verplicht aan te geven waar de gast terecht kan voor informatie. Bijvoorbeeld door het plaatsen van een bordje op het buffet waarop je aangeeft hoe de gast allergeneninformatie kan verkrijgen.

Fabrikanten van verpakte producten hoeven kruisbesmetting niet te etiketteren, omdat het geen ingrediënt betreft. Onbedoelde aanwezigheid hoeft niet gedeclareerd te worden. Indien er een reëel risico bestaat op kruisbesmetting, wordt wel geadviseerd dit op het etiket te vermelden (maar het is niet in de wet vastgelegd).

Let op: steeds meer fabrikanten plaatsen een vermelding van mogelijke sporen van allergenen op het etiket. Denk bijvoorbeeld aan ‘Dit product wordt gemaakt in een fabriek waar ook noten worden verwerkt’. Daardoor worden de declaraties helaas steeds minder serieus genomen.

Net als bij verpakte producten valt kruisbesmetting niet onder de wetgeving. De informatie die je voor jouw recepturen moet vastleggen, betreft alleen de allergenen op basis van de ingrediënten. De meeste mensen met een allergie of intolerantie zijn niet gevoelig voor de sporen die via kruisbesmetting in het product terecht kunnen komen.

We raden je aan de gast te vertellen dat je allergeneninformatie gebaseerd is op de vermelde ingrediënten. Mensen die wél ernstig allergisch zijn, hebben ook zelf een verantwoordelijkheid dit bij jou aan te geven. Vervolgens kun je in gezamenlijk overleg bepalen hoe hier mee om te gaan. Zo kun je het gerecht voor deze gast apart bereiden, met schone materialen.

Wettelijk ben je niet verplicht de allergenen op de menukaart te vermelden. Het is voldoende als je de gasten laat weten dat zij erom kunnen vragen. Wil je toch allergenen in je gerechten aangeven, werk dan bijvoorbeeld met pictogrammen of symbolen. Of maak enkele aangepaste menukaarten waarop alle gerechten plus de allergeneninformatie is vermeld. Die kun je aan gasten met een allergie of intolerantie overhandigen. 

Nee, dat is niet nodig. Het volstaat wanneer je de gast erop wijst dat de allergeneninformatie beschikbaar is. Natuurlijk dien jij (of een collega) die informatie wél duidelijk en overzichtelijk te kunnen overhandigen. Ook moet je (of jouw aangewezen collega) wel zeer goed op de hoogte zijn van allergenen.

Gasten met een allergie of intolerantie vinden het vaak prettig om relevante informatie te vinden op de website van de horecagelegenheid. Een linkje naar een kaart met allergeneninformatie volstaat. Je kan bijvoorbeeld de normale menukaart gebruiken, aangevuld met allergenensymbolen.

Een cursus of training is alleen verplicht als je er niet voor kiest om de allergeneninformatie schriftelijk of digitaal vast te leggen. In dat geval dient jouw personeel vanaf 1 februari 2015 te beschikken over een certificaat als onderbouwing voor de mondelinge informatieverstrekking.

ZiN training: Allergenen als culinaire kans
De training ‘Allergenen als culinaire kans’ biedt handvatten om direct toe te passen in jouw keuken. Leer een doelgroep te bereiken die je nu nog niet of onvoldoende bereikt. Ga aan de slag met allergenen in de culinaire praktijk: inkoop, informatie vergaren, keuzemomenten, risicoanalyse, standaardisatie en meerwaarde creëren. En leer hoe je veilig werkt in jouw keuken: samen bannen we risico’s uit en maken we van kruisbesmetting verleden tijd.

Bekijk de training

Aanbod en merken

Bij Sligro vind je een breed assortiment aan A-merken plus een groot aanbod Exclusieve merken die je alleen bij Sligro zult aantreffen. 

Het Exclusieve merkassortiment van Sligro bestaat uit ruim 15.000 producten in meer dan 100 artikelgroepen. Een ruime keuze van merken,  die in veel gevallen zelfs beter zijn dan de bekende A-merken. Daarnaast zijn onze Exclusieve merken gemiddeld 25% goedkoper. Het assortiment van onze Exclusieve merken wordt continu afgestemd op de wensen van onze klant. Niet tevreden over een product van een Exclusief merk? Laat het ons dan weten.

Meer informatie over alle Exclusieve merken en de voordelen? Bekijk deze pagina

Na het inloggen past het assortiment zich aan op je persoonlijke instellingen. Wanneer je bijvoorbeeld een voorkeursvestiging hebt ingesteld zul je alleen aanbiedingen zien die daar ook te verkrijgen zijn.

Sligro heeft een zeer uitgebreid assortiment seizoen gerelateerde producten. Van seizoensgebonden dagvers producten tot zoetwaren voor feestdagen.

Deze producten krijgen volop aandacht in de Sligro-folders, op onze website en in ons tijdschrift magaZiNe. Daarnaast verschijnen er ook speciale brochures voor Pasen, Sinterklaas en Kerstmis met daarin een assortimentsoverzicht zoetwaren en non-food. Deze aanbiedingen zijn ook te vinden op onze website.

Wil je meer informatie over ons seizoen gerelateerde assortiment, zoals verkrijgbaarheid van producten? Informeer dan bij onze medewerkers in de Sligro-vestiging.

Sligro heeft diverse gluten- en lactosevrije producten in het assortiment. We beschikken over diverse filters welke je gemakkelijk aan kunt vinken in ons assortiment om de gluten- en lactosevrije producten te vinden.

Wil je weten welke ingrediënten in de producten van Sligro verwerkt zitten, kijk dan op de website www.psinfoodservice.nl. Op deze site is een groot deel van ons assortiment te vinden. Voer daar de EAN, barcode of het Sligro-artikelnummer van je product in om een overzicht te krijgen van alle ingrediënten die in het product verwerkt zitten. 

Wil je weten welke ingrediënten in de producten van Sligro verwerkt zitten, ga dan naar de betreffende productpagina op onze site.

Jazeker! In iedere zelfbedieningsvestiging hebben we vakkundig opgeleide wijnspecialisten die alles kunnen vertellen over ons ruime wijnassortiment. Zij kunnen je uitgebreid adviseren over een goede wijn-spijscombinatie of een specifieke druivensoort. Ook voor het samenstellen van de wijnkaart voor je horecagelegenheid kun je terecht bij Sligro.

Ben je een bezorgklant? Dan is het ook mogelijk om je persoonlijk te laten adviseren door een gespecialiseerde accountmanager. Heb je interesse in een afspraak? Neem dan contact op met jouw accountmanager.

Eerlijk & heerlijk assortiment

Eerlijk & heerlijk van Sligro is een unieke assortimentsselectie van duurzaam geproduceerde artikelen. Voor de selectie van deze producten zijn speciale criteria opgesteld waaraan een product moet voldoen. Deze criteria zijn gebaseerd op 4 pijlers, te weten biologisch, eerlijke handel, duurzaam en streekproduct. Met eerlijk & heerlijk garandeert Sligro dat bij deze producten rekening gehouden wordt met een balans tussen people, planet en profit.

Eerlijk & heerlijk maakt geen onderscheid tussen A-merken en exclusieve merken van Sligro. Bepalend is dat het product voldoet aan de criteria zoals die zijn opgesteld voor eerlijk & heerlijk. Om dit te kunnen borgen zijn onafhankelijke keurmerken geselecteerd die aan de criteria van de 4 pijlers voldoen.

Kijk voor meer informatie bij het thema eerlijk & heerlijk.

Er zijn veel verschillende keurmerken, die zich allemaal op specifieke onderdelen en onderwerpen richten. Een keurmerk ten behoeve van dierwelzijn zegt niets over eerlijke handel en wanneer een product biologisch is betekent het niet dat het ook altijd een duurzame keuze is. Om een zo breed mogelijke selectie van duurzaam geproduceerde artikelen te kunnen bieden kiest eerlijk & heerlijk voor diverse onafhankelijke keurmerken om de opgestelde criteria te borgen.

Een product kan inderdaad bij meerdere pijlers horen. Voorbeeld hiervan is een biologisch streekproduct of een biologisch fairtrade product, maar ook een duurzaam streekproduct is mogelijk. Door middel van afbeeldingen van gekleurde blaadjes geven wij aan bij welke pijler een product hoort.

Eerlijk & heerlijk kiest voor Nederlandse streekproducten omdat deze producten extra aandacht verdienen. Deze streekproducten zijn landelijk bekend en geliefd. Herkomst en smaak zijn hierbij de belangrijkste waarden.

Natuurlijk komt ieder product ergens vandaan waardoor ieder product in principe een streekproduct zou kunnen zijn. Omdat wij onze aandacht vooral willen richten op de mooiste producten uit Nederland, hebben wij zelf strenge regels opgesteld waaraan deze producten moeten voldoen. Of een product aan deze regels voldoet wordt gecontroleerd door een onafhankelijk bureau.

Als je meer informatie wilt over een bepaald keurmerk dat hoort bij eerlijk & heerlijk, dan kun je deze vinden bij het thema eerlijk & heerlijk bij het onderdeel keurmerken. Hier vind je ook doorverwijzingen naar diverse websites van keurmerkorganisaties.

Kijk voor meer informatie over keurmerken ook eens op de website van het voedingscentrum.

Kerstpakketten en relatiegeschenken

Voor meer informatie over kerstpakketten en geschenkartikelen kun je terecht op onze speciale website Kerstpakketten.

Bij afname van 75 pakketten of meer kun je ook zelf een pakket naar keuze samenstellen. Hiervoor kun je terecht bij één van onze 19 showrooms in de zelfbedieningsvestigingen. Bij kleinere aantallen is het interessanter een keuze te maken uit de door ons samengestelde pakketten. Deze pakketten hebben namelijk een optimale prijs/kwaliteit verhouding.

Uiteraard kun je vanaf medio november ook losse artikelen in een willekeurige Sligro-vestiging bestellen en hiermee zelf een kerstpakket samenstellen. Ons assortiment geschenkartikelen is hiervoor zeer geschikt. In onze vestigingen verkopen wij ook verschillende kerstdozen waarin je deze artikelen kunt verpakken.

Naast het gebruikelijke kerstpakket kun je bij Sligro ook pakketten samenstellen voor Pasen, Valentijn, Sinterklaas of elk ander bijzonder moment in het seizoen.

Kijk voor meer informatie ook op onze speciale website Kerstpakketten.

Vanaf medio november hebben al onze Sligro-zelfbedieningsvestigingen het gehele assortiment kerstpakketten en geschenken op voorraad.

In vestigingen zonder showroom hebben wij een gespecialiseerde kerstpakkettenverkoper die je kan helpen bij de keuze voor een pakket of geschenk. Bij een minimale afname van 75 pakketten kun je voor het zelf samenstellen van pakketten ook terecht bij één van onze 19 kerstpakkettenshowrooms.

In pakketten vanaf 20 euro vind je een kwaliteitsgarantiekaart. Indien er iets niet in orde is met een kerstpakket, kun je aan de hand van deze garantiekaart contact opnemen met onze servicedesk.

Op alle overige artikelen is een normale productgarantie van toepassing. De garantietermijn is hierbij afhankelijk van het betreffende artikel. Voor specifieke vragen hierover kun je contact met ons opnemen door een mail te sturen naar service@kerstpakketdesk.nl of per telefoonnummer 0800-5377882 (gratis).

Bij ieder pakket vanaf 20 euro is een kwaliteitsgarantiekaart bijgevoegd. Indien er iets niet in orde is met een kerstpakket, dan kun je aan de hand van deze garantiekaart contact opnemen met onze servicedesk.

Voor al je vragen en opmerkingen over je kerstpakket kun je ook direct bellen met de servicedesk per gratis telefoonnummer 0800-5377882 (0800-kerstpakket). Of stuur een e-mail naar service@kerstpakketdesk.nl. Een medewerker van onze servicedesk neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op voor verdere afhandeling.

Rookwaren en tabak

Elke ondernemer in de tabaksketen, vanaf het eerste punt van levering tot aan de verkoop, dient sinds 2019 te voldoen aan de verplichtingen zoals genoemd in de Europese richtlijn TPD2.

Dit houdt in dat, indien je tabak bij ons koopt, je onderdeel bent van deze tabaksketen. Dit betekent dat je registratiecodes dient aan te vragen voor jouw bedrijf en ook voor jouw locatie. Hoe deze registratiecodes aan te vragen en/of aan ons door te geven? Je vindt hier meer informatie.