• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt
Extra verkoop bij desserts

Sterke afsluiters

Vier voordelen van sterke afsluiters:

#1 Extra omzet bij het dessert
#2 Mooi verhaal aan tafel
#3 Sluit aan bij je huidige dessertkaart
#4 Biedt ook kansen voor extra likeurverkoop bij koffie

Gouden combinaties

De beste combinaties als het gaat om de laatste gang? Bij kaas denken we al snel aan port. Bij koffie is dit een zoete likeur. Bij desserts denken we vooral ook aan sterke dranken! Het is niet voor niets dat veel traditionele afsluiters een sterke drank als smaakmaker bevatten. Wellicht het meest bekende voorbeeld: tiramisu met amaretto. Maar ook andere desserts en sterke dranken vormen een gouden combinatie. Helemaal als je ze op de juiste manier presenteert.

Perfecte matchmakers

De smaken van drank en het dessert moeten elkaar versterken. Daarom is niet elke combinatie een goede match. Vertel dát verhaal aan tafel en vergroot de kans dat je gast een extra drankje bij het dessert bestelt. Bijvoorbeeld een van deze perfecte matchmakers:

Appeltaart

Glenfiddich 18 years old Small Batch Reserve past dankzij de tonen van gedroogd fruit en kruiden perfect bij appeltaart.

Brownie

De tonen van kaneel, karamel en vanille van Licor 43 Baristo gaan heerlijk samen met een brownie.

Chocolademousse

Chocolade en cognac. Het is niet voor niet dat er chocoladerepen met Remy Martin VSOP op de markt zijn.

Vanille-ijs

Licor 43 biedt een heerlijke combinatie van onder andere citrus en vanille. Voeg voor nóg meer smaak vanille-ijs toe

Crème brûlée

Geuren van karamel en gebrande suikers komen je tegemoet. Geniet van een ultieme foodpairing met Glendrich 21 years.

Cheesecake

Limoncello heeft een super frisse smaak, net als cheesecake. Serveer beide samen koud voor de beste smaakbeleving.

Assortiment

Vijf tips voor meer drankomzet

  • Doe suggesties aan tafel. Een ongeschreven wet in de horeca voor meer omzet. Train je bediening hierop.
  • Communiceer via je menukaart. Vertel je gast ook via het nummer één communicatiemiddel dat je graag adviseert over de mooiste combinaties.
  • Beschrijf de kracht van de combinatie. Geef aan waarom een specifiek dessert zo goed combineert met een bepaalde drank. Het verhaal versterkt de beleving.
  • Maak het aantrekkelijker met een combinatieprijs. Presenteer dessert en drank voor één prijs. Gasten gaan dan ook eerder voor de combinatie.
  • Maak er een wedstrijd van. Extra motiverend voor je team. Hang een scorebord op waarop je bijhoudt wie het meeste aan bij-verkoop heeft gedaan. De winnaar verdient bijvoorbeeld een fles wijn.