Val op!

Durf het anders te doen
“Ik gebruik mijn ervaring om ons eten altijd iets af te laten wijken. Ik zorg ervoor dat het net wat beter is dan elders. Dat kan zowel door de bereiding als door de ingrediënten komen. Neem bijvoorbeeld onze sauzen. We zorgen ervoor dat het nooit een standaard saus is, besteden er een beetje extra aandacht aan en zorgen er zo voor dat ze echt opvallen.” - Chef Eddie, Proper West, New York City

  1. De eerste indruk. Een eerste indruk maak je maar één keer. Zorg er dus voor dat ‘ie goed is, want uit onderzoek blijkt dat maar 29% van de bezoekers ervoor kiest om naar een onbekend restaurant te gaan. (Bron: 2017 Global Guest Understanding Research door Streetbees). Van de inrichting tot de verlichting tot wat er op de tafels staat, zorg dat het past in het geheel en een unieke uitstraling geeft. Door vertrouwde en gewaardeerde merken als Hellmann’s te laten zien, op tafel of tijdens het uitserveren, krijgt de gast een positieve indruk van de kwaliteit van het restaurant (Bron: 2017 Global Guest Understanding Research door Streetbees).
  2. Het menu. Dit is je signatuur, je huisstijl, je etalage, je visitekaartje en je stem. Verzeker je ervan dat het een uniek menu is dat naadloos aansluit op de filosofie van je bedrijf.
  3. De service. Onderschat nooit het belang van goede service. Een slechte bediening verpest de beste maaltijd. Wanneer de service goed is en de bediening een persoonlijke touch weet te geven aan de omgang met de gast, wordt een ervaring onvergetelijk. Goed bedienen is echter geen eenvoudige opgave. Investeer in training van de bediening en besteed aandacht aan alle details. Die moeite betaalt zich uiteindelijk uit.
  4. Word onsterfelijk. Als alles samenkomt in een perfecte en onvergetelijke avond uit, kunnen gasten niet wachten dit te delen op social media. En die exposure is onbetaalbaar.

“Zorg ervoor dat elk afzonderlijk ingrediënt op zich van de hoogste kwaliteit is.” - Chef Eddie, Proper West, New York City

Nog meer rendement?!
Schrijf je in voor de Hellmann's Academy en ontvang de laatste redementtips direct in je mailbox.


Terug naar Reportages