• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Vraag & Antwoord

Alles over de (extra) maatregelen rondom het coronavirus voor particulieren

Bijgewerkt op 15 december 2020 om 09:28 

Op woensdag 14 oktober heeft het CBL - de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven - op verzoek van de overheid bekend gemaakt dat zelfbedieningsgroothandels per donderdag 15 oktober toegankelijk zijn voor particulieren. Een einddatum is op dit moment nog niet bekend. 

Werkt inkopen doen bij Sligro hetzelfde als bij de supermarkt? 

In onze vestiging werkt het anders dan in een supermarkt. Daarom hebben we een aantal aandachtspunten opgesteld, zodat je makkelijk je inkopen kunt kopen. Deze vind je terug in deze Q&A.

We vragen je om je bij binnenkomst te melden bij onze receptiebalie (front-end). Houd hierbij 1,5 meter afstand, conform de richtlijnen van het RIVM. Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee. 

Ben je in het bezit van een geldige KVK-Inschrijving? Vraag dan hier eenvoudig je Sligro klantenkaart aan

Was altijd je handen voor en na je bezoek aan Sligro en het gebruik van een winkelwagen is verplicht.

Ja, momenteel is het in België ook tijdelijk toegestaan voor particulieren om bij de groothandel inkopen te doen. Klik hier voor meer informatie.

Rookwaren, gedistilleerd en slagroompatronen worden niet verkocht aan particuliere klanten. 

De veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn onze prioriteit . Hier volgen we de adviezen van het RIVM op. Sligro werkt altijd volgens strenge hygiënerichtlijnen, zo wassen onze collega’s regelmatig grondig hun handen. Wij zijn ons op dit moment zeer bewust van het belang van een goede persoonlijke hygiëne.

Met het oog op het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus hebben we de volgende additionele maatregelen genomen:

  • Om de veiligheid van ons personeel en onze klanten te garanderen vragen wij om een mondkapje te dragen bij het bezoek aan een vestiging. Dank je wel!
  • We zorgen dat het totaal aantal personen in de vestiging veilig blijft en er te allen tijde minimaal 10m2 per klant beschikbaar is.
  • We vragen je zoveel als mogelijk om alleen te komen en hanteren een maximum van 2 personen per winkelwagen.
  • Duidelijke bewegwijzering is geplaatst om 1,5 meter afstand duidelijk aan te duiden bij kassa’s en receptie (front-end).
  • Handgel is beschikbaar voor onze klanten en medewerkers.
  • Pinautomaten, winkelwagens, deurklinken en balies worden gedurende de dag veelvuldig schoon gemaakt.
  • Onze collega’s vermijden persoonlijk contact. Bekijk de aangescherpte regels omtrent contant betalingen verderop in deze Q&A.
  • Plexiglas schermen zijn geplaatst bij de kassa’s.
  • Artikelen die afgewogen moeten worden bij de groente- en fruitafdeling (Smeding) dienen uitsluitend door een medewerker van die afdeling gestickerd te worden.

Op woensdag 14 oktober heeft het CBL - de koepelorganisatie van supermarkten en foodservicebedrijven - op verzoek van de overheid, bekend gemaakt dat zelfbedieningsgroothandels per donderdag 15 oktober toegankelijk zijn voor particulieren. 

Dit betekent dat bij Sligro alle klanten welkom zijn; dus  ook als je geen ondernemer bent of Sligro klantenkaart hebt. Het betreft een tijdelijke openstelling.

Door de sluiting van de horeca neemt de druk op de supermarkten volgens branchevereniging CBL opnieuw fors toe. ‘De openstelling van de groothandels is wenselijk om klanten meer mogelijkheden te geven om voldoende afstand te kunnen houden bij het boodschappen doen’. 

 

Alle gecommuniceerde prijzen zijn exclusief BTW. Voor de BTW kun je de volgende grove richtlijn aanhouden:

- op eten en drinken is BTW laag (9%) van toepassing
- op alle non-food en alcoholische dranken is BTW hoog (21%) van toepassing

De exacte BTW vind je terug op de factuur/bon. 

We verkopen veel artikelen alleen in groot- en omverpakkingen. De producten worden verkocht in de geclusterde hoeveelheid die op het schap staat en staan ook op deze manier in onze kassasystemen. Gelieve dus geen verpakkingen open te maken om er één stuk uit te halen.

Bij eventuele schaarste van producten kunnen onze vestigingen een maximum instellen van de te kopen aantallen.

Online bestellen en bezorging is alleen mogelijk voor zakelijke klanten, die reeds bekend zijn in ons bezorgkanaal. Voor particuliere klanten is dit helaas niet mogelijk.  

We vragen je zoveel als mogelijk contactloos te betalen. Contante betaling heeft niet de voorkeur maar is nog mogelijk. De klant legt het geld op de balie en de medewerker neemt het van de balie en legt hier het wisselgeld weer neer. Contact tussen medewerker en klant dient te worden voorkomen.

Dit is niet mogelijk. We accepteren Visa en Mastercard.  

Met het oog op het voorkomen van het verspreiden van het coronavirus en de groothandel omgeving (zo rijden er bijvoorbeeld heftrucks rond), vragen we je om, waar mogelijk, geen kinderen mee te nemen naar onze vestigingen. We hanteren een maximum van 2 personen per winkelwagen, dit betekent maximaal 1 kind per volwassen klant.

Nee. 

In lijn met de coronamaatregelen verkopen wij tussen 20.00 uur en 7.00 uur geen alcohol.

Aan particuliere klanten verkopen wij geen gedistilleerd met een alcoholpercentage hoger dan 15%