• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Vraag & Antwoord

Alles over de (extra) maatregelen rondom het coronavirus in de zelfbedienigsvestigingen

Bijgewerkt op 25 januari 2021 om 13:08

Ja, vanaf 23 december 2020 verkopen wij vanwege de overheids-maatregelen enkel food gerelateerde non-food producten. De volgende groepen zijn daarom tijdelijk niet verkrijgbaar:

  • Lifestyle
  • (Kerst) decoratie
  • Feestartikelen

Twijfel je of een specifiek artikel beschikbaar is, vraag dan een medewerker in onze vestiging.

De veiligheid van onze klanten en medewerkers zijn onze prioriteit . Hier volgen we de adviezen van het RIVM op. Sligro werkt altijd volgens strenge hygiënerichtlijnen, zo wassen onze collega’s regelmatig grondig hun handen. Wij zijn ons op dit moment zeer bewust van het belang van een goede persoonlijke hygiëne.

Met het oog op het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus hebben we de volgende additionele maatregelen genomen:

  • Om de veiligheid van ons personeel en onze klanten te garanderen vragen wij om een mondkapje te dragen bij het bezoek aan een vestiging. Dank je wel!
  • We zorgen dat het totaal aantal personen in de vestiging veilig blijft en er te allen tijde minimaal 10m2 per klant beschikbaar is.
  • We vragen je zoveel als mogelijk om alleen te komen en hanteren een maximum van 2 personen per winkelwagen.
  • Duidelijke bewegwijzering is geplaatst om 1,5 meter afstand duidelijk aan te duiden bij kassa’s en receptie (front-end).
  • Handgel is beschikbaar voor onze klanten en medewerkers.
  • Pinautomaten, winkelwagens, deurklinken en balies worden gedurende de dag veelvuldig schoon gemaakt.
  • Onze collega’s vermijden persoonlijk contact. Bekijk de aangescherpte regels omtrent contant betalingen verderop in deze Q&A.
  • Plexiglas schermen zijn geplaatst bij de kassa’s.
  • Artikelen die afgewogen moeten worden bij de groente- en fruitafdeling (Smeding) dienen uitsluitend door een medewerker van die afdeling gestickerd te worden.

De Entree en het Rustpunt zijn momenteel gesloten. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om te genieten van een lunch, een gratis kopje Alex Meijer koffie, thee of een glas frisdrank.

Conform advies van het RIVM worden op dit moment geen proeverijen aangeboden.

Bij eventuele schaarste van producten kunnen onze vestigingen een maximum instellen van de te kopen aantallen.

Op dit moment varieert de hoeveelheid desinfectiemiddelen sterk per vestiging. Exacte aantallen per vestiging kunnen we niet aangeven.
We staan in nauw contact met onze leveranciers en zijn daarbij afhankelijk van de aanvoer. We stellen alles in het werk om de voorraden op peil te houden en waar nodig aan te vullen.

Het doel van de Restaurantactie blijft ‘Samen geven we de horeca een boost!’. Vooral in deze moeilijke en onzekere tijden is het belangrijk om de horeca te blijven steunen. Het bezoeken van een restaurant kan natuurlijk niet als de horeca (tijdelijk) volledig gesloten blijft.  

 

Daarom is besloten om de periode waarin de dinercheques geldig zijn te verlengen tot en met 31 januari 2021. 

 

Lees meer over de verlenging

 

We vragen je zoveel als mogelijk contactloos te betalen. Contante betaling heeft niet de voorkeur maar is nog mogelijk. De klant legt het geld op de balie en de medewerker neemt het van de balie en legt hier het wisselgeld weer neer. Contact tussen medewerker en klant dient te worden voorkomen.

Dit is niet mogelijk. We accepteren Visa en Mastercard.

Met het oog op het voorkomen van het verspreiden van het coronavirus en de groothandel omgeving (zo rijden er bijvoorbeeld heftrucks rond), vragen we je om, waar mogelijk, geen kinderen mee te nemen naar onze vestigingen. We hanteren een maximum van 2 personen per winkelwagen, dit betekent maximaal 1 kind per volwassen klant.