Midden in het hart van Assen ligt Grand Café Goud. Hun grote terras op het zuiden en warme interieur trekt dagelijks veel winkelend publiek en lokale gasten aan. Het café biedt daghoreca van koffie met huisgemaakte gebakjes tot uitgebreide lunchgerechten en borrelplanken. Mede-eigenaar Demi Koopen opende Grand Café Goud in 2022 samen met haar man Jaron. Demi: “Onze gasten komen voor de beleving; van het warme interieur tot het persoonlijke contact en de huisgemaakte gerechten. We willen ze telkens weer verrassen.”
Geïnterviewde
Demi Koopen, mede-eigenaar
Segment
Grand Café
Maakt sinds 2023 gebruik van de solutions:
• Terrasafscheiding via Upperbloom
• Personeelsmanagement via Shiftbase
• Bedrukte horecaproducten via Branding Club
Content by Eef
Bij Grand Café Goud staat persoonlijk contact in de horeca centraal. Vanaf het begin is er daarom bewust gekozen voor collega’s die dezelfde visie delen. Zo groeide stap voor stap een team dat gasten een complete en persoonlijke beleving wil bieden. Met de groei van het team werd het plannen van roosters, het bijhouden van beschikbaarheid en het registreren van uren in Excel of via WhatsApp echter steeds tijdrovender en onoverzichtelijker. Hierdoor nam de behoefte aan een slimme manier van personeelsmanagement sterk toe.
Naast het personeel speelde ook de uitstraling van de zaak een belangrijke rol. Demi: “We misten een echte 'personal touch' en vinden dat gasten dat tegenwoordig wel mogen verwachten in de horeca.” Ze wilde daarom dat onze horecaproducten, het interieur, het terras en de buitenruimte bijdragen aan de juiste sfeer, zodat gasten zich welkom voelen en graag terugkomen.
Via hun Sligro-accountmanager kwamen Demi en Jaron in aanraking met diverse Slimme Oplossingen voor Grand Café Goud. Zo testten ze Shiftbase voor personeelsmanagement, dit maakte het roosterproces direct veel overzichtelijker en efficiënter. Voor het terras kozen de ondernemers voor Upperbloom: een concept dat met grote bloembakken, seizoenswisselingen en sfeervolle verlichting zorgt voor een aantrekkelijke en uitnodigende buitenruimte.
Daarnaast geven bedrukte horecaproducten via Branding Club, zoals bestekzakjes, servetten en bedrukte glazen, een extra persoonlijke en herkenbare touch die de gastbeleving versterkt. Demi: “Als mensen speciaal voor een kopje koffie naar ons toe komen, wil je dat die ervaring anders is dan een kopje koffie thuis. Dat zit hem in de aankleding én de kleine extra’s, zoals een mooi kopje, de aandacht en de finishing touch.”