Grand Café Goud & Slimme oplossingen

Midden in het hart van Assen ligt Grand Café Goud. Hun grote terras op het zuiden en warme interieur trekt dagelijks veel winkelend publiek en lokale gasten aan. Het café biedt daghoreca van koffie met huisgemaakte gebakjes tot uitgebreide lunchgerechten en borrelplanken. Mede-eigenaar Demi Koopen opende Grand Café Goud in 2022 samen met haar man Jaron. Demi: “Onze gasten komen voor de beleving; van het warme interieur tot het persoonlijke contact en de huisgemaakte gerechten. We willen ze telkens weer verrassen.”

Geïnterviewde
Demi Koopen, mede-eigenaar  

Segment
Grand Café

Maakt sinds 2023 gebruik van de solutions:

• Terrasafscheiding via Upperbloom

• Personeelsmanagement via Shiftbase

•  Bedrukte horecaproducten via Branding Club

Grand café Goud Content by Eef

Klantehoefte

Bij Grand Café Goud staat persoonlijk contact in de horeca centraal. Vanaf het begin is er daarom bewust gekozen voor collega’s die dezelfde visie delen. Zo groeide stap voor stap een team dat gasten een complete en persoonlijke beleving wil bieden. Met de groei van het team werd het plannen van roosters, het bijhouden van beschikbaarheid en het registreren van uren in Excel of via WhatsApp echter steeds tijdrovender en onoverzichtelijker. Hierdoor nam de behoefte aan een slimme manier van personeelsmanagement sterk toe.

Naast het personeel speelde ook de uitstraling van de zaak een belangrijke rol. Demi: “We misten een echte 'personal touch' en vinden dat gasten dat tegenwoordig wel mogen verwachten in de horeca.” Ze wilde daarom dat onze horecaproducten, het interieur, het terras en de buitenruimte bijdragen aan de juiste sfeer, zodat gasten zich welkom voelen en graag terugkomen.

Oplossingen op maat

Via hun Sligro-accountmanager kwamen Demi en Jaron in aanraking met diverse Slimme Oplossingen voor Grand Café Goud. Zo testten ze Shiftbase voor personeelsmanagement, dit maakte het roosterproces direct veel overzichtelijker en efficiënter. Voor het terras kozen de ondernemers voor Upperbloom: een concept dat met grote bloembakken, seizoenswisselingen en sfeervolle verlichting zorgt voor een aantrekkelijke en uitnodigende buitenruimte.

Daarnaast geven bedrukte horecaproducten via Branding Club, zoals bestekzakjes, servetten en bedrukte glazen, een extra persoonlijke en herkenbare touch die de gastbeleving versterkt. Demi: “Als mensen speciaal voor een kopje koffie naar ons toe komen, wil je dat die ervaring anders is dan een kopje koffie thuis. Dat zit hem in de aankleding én de kleine extra’s, zoals een mooi kopje, de aandacht en de finishing touch.”

“Upperbloom neemt alles uit handen. Ze sturen een mailtje om af te stemmen wanneer ze weer langskomen, en ik hoef zelf niets te regelen”

Het resultaat

Shiftbase bespaart Demi en haar team dagelijks veel tijd en voorkomt fouten bij roosters en urenregistratie. Het managementteam kan roosters en vakantieaanvragen zelf beheren, wat veel werk uit handen neemt. Demi: “Dit levert indirect ook veel op. Door strakkere planning en efficiënter werken kan ik de uren die ik normaal aan plannen besteed nu anders inzetten. Het systeem heeft het grootste financiële voordeel.”

Upperbloom heeft het terras omgetoverd tot een sfeervolle en aantrekkelijke plek. Gasten nemen sneller plaats en de beleving wordt versterkt. Ook het volledig ontzorgd worden is enorm prettig. Demi: “Upperbloom regelt alles. Ik krijg een mailtje met de vraag wanneer ze weer langs mogen komen. Ik hoef zelf niets te doen en kan het volledig uit handen geven.”

Bedrukte horecaproducten dragen bij aan de merkuitstraling van Grand Café Goud. Wij zien onze producten regelmatig langskomen op social media. Zeker onder lokale gasten heeft dat onze naamsbekendheid vergroot. Financieel levert vooral Shiftbase directe voordelen op door efficiënter personeelsbeheer, terwijl Upperbloom en Branding Club vooral bijdragen aan een betere beleving en terugkerende gasten. Voor Demi en Jaron zijn deze oplossingen dan ook een waardevolle investering in de totaalbeleving van Grand Café Goud.

Grand café Goud - testimonial

De samenwerking met Sligro

Het samenwerken met Sligro verloopt soepel. Demi waardeert vooral dat er één aanspreekpunt is voor meerdere oplossingen, waardoor vragen of problemen snel worden opgepakt. Dit versterkt het beeld van Sligro als een betrouwbare partner in de horeca. Tot slot heeft Demi een tip voor collega-ondernemers: “Bekijk dit soort oplossingen met een lange termijnvisie. Het zijn investeringen die zich niet altijd direct financieel terugbetalen, maar die wel zorgen voor een betere gastbeleving en minder werkdruk.”

Grand Café Goud - testimonial

“Als er iets speelt of iets niet helemaal loopt zoals gepland, wordt dat altijd serieus opgepakt en snel opgelost door Sligro”

Meer weten over de oplossingen van Sligro?

Wil je net als Demi aan de slag met de slimme oplossingen van Sligro? Laat je gegevens achter en je contactmanager neemt zo snel mogelijk contact met je op.