Shannen Roep is samen met haar partner Danny eigenaar van twee horecazaken in Uden: cafetaria Brabants Lekkerste en borrel- en eetcafé De 10 Geboden.
Geïnterviewde
Shannen Roep, eigenaar
Maakt gebruik van de solution sinds
September 2023
Segment
Restaurant
De 10 Geboden ligt wat verscholen in Uden, niet direct zichtbaar vanaf de doorgaande route. Shannen: ‘We zitten hier eigenlijk in een hele mooie dode hoek. Onze locatie is dus wel een uitdaging. Voorheen zat hier 22 jaar lang een tapasrestaurant, dat alleen 's avonds open was en twee dagen per week dicht. Wij zijn nu vanaf de lunch open en in het weekend tot twee uur 's nachts. Mensen moeten dus wennen dat wij hier zitten. We zijn niet echt zichtbaar vanaf de straat, dus mond-tot-mondreclame en social media zijn cruciaal om klanten naar ons toe te trekken.’
Toen Shannen en Danny De 10 Geboden overnamen van de vorige eigenaar, merkten ze al snel dat het ouderwetse papieren reserveringssysteem niet meer voldeed. Shannen: ‘Ik kreeg de hele dag telefoontjes van mensen die al hadden gereserveerd bij de vorige eigenaar. Ze wilden weten hoe het nu zat met hun reservering. Op een gegeven moment was ik de hele dag alleen maar aan het opschrijven, doorkrassen en telefoontjes beantwoorden. Zo kwam ik niet meer aan mijn echte werk toe. We moesten dus snel een online oplossing vinden.’
Shannen deed zelf al uitgebreid onderzoek naar online reserveringssystemen voor de horeca. ‘Ik heb alle opties heel nauwkeurig bekeken en vergeleken. Uiteindelijk kwam ik via Google bij Guestplan terecht. Toen er een verkoper van Guestplan hier langskwam, wist ik eigenlijk al dat ik voor Guestplan wilde gaan. Deze tool bleek veruit de beste prijs-kwaliteitverhouding te bieden.’
Volgens Shannen heeft Guestplan de meeste features en opties, voor een scherpe prijs. ‘Andere aanbieders rekenen voor dezelfde functionaliteiten veel meer geld. Bij Guestplan krijg je alles in één pakket, inclusief koppeling met de kassa. De prijs-kwaliteitverhouding is echt super. Je krijgt dezelfde mogelijkheden voor ongeveer de helft van wat andere partijen rekenen. Daar kunnen zij echt een voorbeeld aan nemen.’
Shannen: ‘Guestplan is eigenlijk plug & play. Je ontvangt instructies per mail, vult wat basisgegevens in en dan kun je meteen aan de slag. De interface is overzichtelijk en in het Nederlands. Ook mijn personeel vond het na een korte uitleg van een paar minuten makkelijk te gebruiken. We draaiden er na een dag al soepel mee.’
Sinds de implementatie van Guestplan ziet Shannen duidelijke resultaten. ‘Ik heb nu veel meer inzicht in onze reserveringen per dag en per tijdslot. Ook weet ik precies hoeveel nieuwe en vaste gasten we hebben, en hoeveel mensen annuleren of niet komen opdagen zonder afmelden. Met een ouderwetse papieren reserveringsagenda is het onmogelijk om dit allemaal bij te houden. Dus dit scheelt mij enorm veel werk.’
Ook handig is de automatische tafelschikking in Guestplan. Shannen: ‘Op basis van het aantal stoelen dat ik per tafel heb ingevoerd, maakt het systeem automatisch een optimale indeling bij elke reservering. Dat scheelt weer veel gepuzzel met een plattegrond. Ik kan bovendien precies op de app zien wanneer het druk gaat worden en extra personeel moet inplannen.’
Niet alleen Shannen zelf is blij met Guestplan, ook haar gasten zijn positief. Shannen: ‘Zij vinden het prettig dat ze makkelijk online kunnen reserveren via onze website of Facebookpagina. Ze krijgen meteen een bevestiging en reminder. En ze kunnen eenvoudig zelf een reservering wijzigen of annuleren. Dus ook voor onze klanten is het een uitkomst.’