• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Starten met bezorgen of afhalen

Inzetten op bezorging biedt je horecazaak kansen om verder te groeien of om je volledige keukencapaciteit te benutten. Daarnaast kun je gasten de mogelijkheden bieden om zelf hun maaltijden af te halen. Maak van bezorgen een succes door goed na te denken over je assortiment, hoe je dat aanbiedt en hoe je dat promoot.

Ontdek waar je aan moet denken bij het opstarten van bezorgen en/of afhalen voor jouw zaak.

Zo start je met bezorgen

Starten met bezorgen en afhalen?

Hier moet je aan denken

Bepaal hoe je bezorgt

Voor bezorging heb je meerdere opties: je kunt werken met eigen bezorgers óf dit uitbesteden aan een lokale partij of een landelijk bezorgplatform. Voor welke optie je kiest, is afhankelijk van je eigen voorkeur en mogelijkheden. Met een eigen bestelwebsite heb je de touwtjes volledig in handen, maar dat betekent dat je de bezorging ook zelf moet doen. Uitbesteden ontzorgt, maar hiervoor betaal je een commissie. Wil je zelf aan de slag gaan met bezorgen en een eigen bestelwebsite?

Kies je bezorggebied

Waar je bezorgt is afhankelijk van tal van factoren: van je assortiment, bezorgsysteem, vervoersmiddelen tot aantal medewerkers. Ga testen hoe lang je gerecht onderweg is en hoe lang de kwaliteit van je gerecht goed blijft. Stem daar je bezorggebied op af. Tip: je kunt het beste starten met een kleiner gebied, daarvan leren en vervolgens uitbreiden.  

Bepaal je bezorgmenu

De opbouw van je gerechten en de keuze voor ingrediënten bepalen of een gerecht wel of niet geschikt is voor bezorging. Kies bijvoorbeeld een alternatief voor friet of doe de dressings apart. Een goed bezorgmenu zit 'm ook in efficiëntie, alles in je gerecht moet er op gemaakt zijn het zo snel mogelijk mee te kunnen geven. Sligro biedt je volop inspiratie voor diverse kwalitatieve bezorggerechten die je snel en efficiënt bereidt.

Denk na over promotie

Hoe beter je zichtbaar bent en hoe gemakkelijker je gast bestelt, hoe groter de kans dat het ook gebeurt. Een online bestelplatform is om die reden onmisbaar. Maar om van jouw bezorgdienst écht een succes te maken, denk je grootser: zorg voor een herkenbare uitstraling van jouw merk en toon dit op zoveel mogelijk plaatsen waar je gast ook is.

Personeel dat bezorgt

Besef dat jouw bezorgpersoneel hét visitekaartje van je zaak is: het enige persoonlijk contactmoment met de gast en zichtbaar voor (potentiële) gasten in het verkeer. Denk daarom vooral ook goed na over welk type werknemer je zoekt en maak heldere afspraken. Belangrijk: bij 15 tot en met 17 jaar geldt een maximaal aantal werkuren per dag.

Kies voor bezorging met e-bikes

Het juiste vervoersmiddel hangt samen met je bezorggebied, maar ook met waar je voor staat of wat je wilt uitstralen. Niet voor niets bezorgen steeds meer partijen met een e-bike. Geen last van file, altijd een parkeerplaats en duurzaam. Via Sligro profiteer je van de laagste prijsgarantie.