Vraag & Antwoord

Vanwege de ontwikkelingen van de afgelopen weken op het gebied van het corona virus, komen er veel vragen bij Sligro binnen. Om je zo goed als mogelijk te helpen in deze tijd vind je onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen aan Sligro. We zullen deze vragen zo veel als nodig updaten en rekenen tijdens je bezoek aan één van onze vestigingen op je medewerking, waarvoor alvast onze dank!

LAATSTE UPDATE: 1 juni 08:00 uur

IN DE SLIGRO-VESTIGINGEN

Q&A zakelijke klanten

Is Sligro open?

Jazeker, onze vestigingen zijn gewoon open.Kijk hier voor een overzicht van al onze vestigingen

UPDATE 01-06-2020: Onze zelfbedieningsgroothandels zijn NIET meer toegankelijk voor particulieren. Toch gebruik maken van onze diensten? Vraag dan een klantenkaart aan.

Welke veiligheid- en gezondheidsmaatregelen neemt Sligro?

De veiligheid van onze bezoekers en medewerkers is het belangrijkste voor ons. Hier volgen we de adviezen van het RIVM op. Sligro werkt altijd volgens strenge hygiëne regels, zo wassen onze collega’s meerdere malen hun handen grondig. Wij zijn ons op dit moment zeer bewust van het belang van een goede persoonlijke hygiëne.

Met het oog op het voorkomen van het verder verspreiden van het coronavirus hebben we de volgende additionele maatregelen genomen:

  • We zorgen dat het totaal aantal bezoekers in de vestiging veilig blijft en er te allen tijde minimaal 10m2 per klant beschikbaar is.
  • We hanteren tot nader bericht een maximum van 1 persoon per winkelwagen.
  • Duidelijke bewegwijzering is geplaatst om 1,5 meter afstand duidelijk aan te duiden bij kassa’s en receptie (front-end).
  • Pinautomaten, winkelkarren, deurklinken en balies worden de gehele dag schoon gemaakt.
  • Handgel is beschikbaar voor onze klanten en medewerkers.
  • Al onze events en proeverijen zijn afgelast tot 1 juni a.s.
  • Plexiglas schermen zijn geplaatst bij de kassa’s.
  • Onze collega’s vermijden persoonlijk contact door aangescherpte regels omtrent contant geld betalingen.
  • Artikelen die afgewogen moeten worden bij de AGF-afdeling (Smeding) dienen uitsluitend door een medewerker van die afdeling gestickerd te worden.

Wat vragen we aan onze klanten? Neem de volgende richtlijnen in acht:

  • We vragen je om alleen je inkopen te komen doen en geen kinderen mee te nemen naar onze vestigingen.
  • Betaal bij voorkeur contactloos en niet contant.
  • Houd 1,5 meter afstand.
Bekijk hier onze richtlijnen

Hoe gaan jullie om met kinderen in jullie vestiging?

Om de veiligheid van ons personeel en onze klanten zoveel als mogelijk te kunnen waarborgen, hanteren wij een maximum van 1 persoon per winkelwagen. Dat betekent automatisch dat we, tot nader bericht, geen kinderen toelaten in de vestiging.

Wat doen jullie tegen hamsteren?

Bij eventuele schaarste van producten kunnen onze vestigingen een maximum van het te kopen aantal instellen.

Hebben jullie nog desinfectiemiddelen?

Op dit moment varieert de hoeveelheid desinfectiemiddelen sterk per vestiging. Exacte aantallen per vestiging kunnen we niet aangeven.

We staan in nauw contact met onze leveranciers en zijn daarbij afhankelijk van de aanvoer. We stellen alles in het werk om de voorraden op peil te houden en waar nodig aan te vullen.

Kan ik nog contant betalen in de zelfbediening groothandel?

Contante betaling heeft niet de voorkeur maar is nog mogelijk. De klant legt het geld op de balie en de medewerker neemt het van de balie en legt hier het wisselgeld weer neer. Contact tussen medewerker en klant dient te worden voorkomen.

Kan er ook met American Express betaald worden?

Dit is niet mogelijk. We accepteren Visa en Mastercard.

Met hoeveel personen mag je tegelijkertijd naar binnen?

Om de veiligheid van ons personeel en onze klanten te garanderen, hanteren wij tot nader bericht een maximum van 1 persoon per winkelwagen.

Zijn het Rustpunt en de Entree nog gewoon geopend?

Conform advies van het RIVM zijn onze coffee corners (Rustpunt) en lunchrooms (Entree) tot 1 juni gesloten.

Waarom zijn de wijnbalie, proeftafels en proeftuin inactief?

Conform advies van het RIVM zijn deze onderdelen gesloten.

Kan Sligro mij helpen bij bezorging?

Bekijk hier onze oplossingen voor bezorgen.
Sligro kan je ook helpen bij het leasen of kopen van e-bikes of e-scooters. Kijk hier voor meer informatie.

Kan Sligro helpen met sponsoring voor mijn goede doel/initiatief m.b.t. de gevolgen van het coronavirus?

We krijgen dagelijks verzoeken om een vereniging, school, activiteit of goed doel (m.b.t. Corona) te sponsoren. Hoe goed de doelstellingen van de organisatoren ook zijn, wij kunnen helaas niet alle verzoeken honoreren. Daarom kiezen we ervoor om een aantal sociaal-maatschappelijke activiteiten voor een langere periode te ondersteunen. Hiermee voorkomen we dat de beschikbare middelen versnipperen over veel en verschillende projecten. Klik hier voor meer informatie.

Bekijk alle nieuwsberichten


Wij maken gebruik van cookies

Om jouw bezoek aan deze website nóg makkelijker en persoonlijker te maken en het gebruik van deze website te kunnen blijven verbeteren, plaatsen we cookies. Ook plaatsen we cookies zodat we je gepersonaliseerde advertenties kunnen tonen en kun je dankzij cookies informatie van onze website delen via social media. Lees meer over onze cookies in het Cookiestatement.

Door op 'Akkoord' te klikken accepteer je alle cookies.

Akkoord Cookie instellingen