Tips om jouw (online) ijsverkoop te stimuleren

Ben & Jerry's

Je verkoopt ijs in jouw restaurant, n’ice! Maar nu de is de vraag: hoe kun je het beste de (online) verkoop van ijs stimuleren? Het is belangrijk dat je jouw consumenten bewust maakt van het dessert aanbod. Met deze 4 tips helpen we om de (online) verkoop van ijs in jouw restaurant te stimuleren.  

Zet de Ben & Jerry's vriezer in zicht

Doordat consumenten de vriezer zien staan, zullen ze eerder de keuze maken om zichzelf te verwennen met een heerlijk ijsje. Plaats daarom de Ben & Jerry’s vriezer in het zicht van de consument. 

Voeg Ben & Jerry's toe aan jouw online menu

Verkoop je via je website of via Thuisbezorgd? Maak dan een aparte Ben & Jerry’s pagina aan! Dit zorgt ervoor dat je beter gevonden wordt in de zoekopdrachten en daarnaast is het ijs aanbod beter zichtbaar voor consumenten. Zo wordt het hen meteen duidelijk dat jouw restaurant ijs verkoopt en kiezen ze er eerder voor om een dessert aan hun bestelling toe te voegen. 

Up-sell aan gerechten

Een up-sell betekent dat je een huidige bestelling kunt uitbreiden met iets extra’s. Dat wil zeggen dat wanneer consumenten een maaltijd kiezen, ze hier meteen een overzicht krijgen met extra’s. Voeg Ben & Jerry’s toe aan deze upp-sell lijst van je maaltijden en dat zorgt ervoor dat consumenten sneller geneigd zijn een ijsje te bestellen. 

Zichtbaarheid met Point of Sale materiaal

Wanneer je een heerlijk ijsje ziet, krijg je er meteen zin in! Plaats daarom verschillende Ben & Jerry’s Point Of Sale materialen in je restaurant. Denk bijvoorbeeld aan posters, vlaggen en reclameborden om consumenten bewust te maken van het ijs assortiment in jouw restaurant. 

Genoeg tips & tricks om de (online)verkoop van ijs in jouw restaurant te stimuleren!  

Uitgelicht assortiment