Eigen bestelwebsite: houd afhaal en bezorging in eigen hand

Wil je bezorging en afhaal aanbieden, maar geen hoge commissie betalen of afhankelijk zijn van de bekende platforms? Laat snel en eenvoudig je eigen bestelwebsite bouwen en bepaal je eigen regels. 

Heb je nog geen eigen bestelwebsite?

Werken met bezorgen en afhalen is voor veel horecaondernemers interessant. Je aansluiten bij de bestaande platformen is dat helaas niet altijd. Want: 

  • Je draagt hoge commissie af

  • De concurrentie is groot en het is lastig om je te onderscheiden

  • Je hebt minderweinig flexibiliteit in bijvoorbeeld bezorggebieden en op- en afschalen 

Bepaal zelf de regels met een eigen bestelwebsite

Met een eigen bestelwebsite houd je zelf de touwtjes in handen. Je regelt het bezorgen en afhalen helemaal op jouw manier en profiteert van veel voordelen: 

✔ Voorkom het betalen van hoge commissies
✔ Ontwerp de site volledig in je eigen huisstijl
✔ Bepaal zelf de parameters als zorggebied, ordertijd en wachttijden per gerecht
✔ Koppel eenvoudig met je kassasystemen (maar ook zonder kassa te gebruiken)
✔  Houd zelf de volledige controle én de volledige omzet

Ruim € 500,- korting via Sligro

Speciaal voor horecaondernemers die de touwtjes voor bestellen en afhalen in eigen handen willen houden en niet afhankelijk willen zijn van de grote bezorgplatforms, selecteerde Sligro de bestelwebsites van Jamezz als Sligro’s keuze. Kies je als Sligro-klant voor een bestelwebsite van Jamezz, dan profiteer van je ruim € 500,- korting op de opstart- en abonnementskosten. 

De voordelen van een eigen bestelwebsite

Geen afdracht 
Bespaar kosten door het bestel- en afhaalproces zelf te regelen. Geen commissie en afdracht (meer) aan grote bezorgplatforms. Je regelt de bezorging en marketing zelf, en de opbrengsten zijn ook helemaal voor jou. 

Alles in eigen beheer
Met een eigen bestelwebsite regel je de bezorging en de marketing helemaal op jouw manier. Bezorggebied, wachttijden, ordertijden per product, kortingscodes: je stelt het zelf in en bent daardoor onafhankelijk en lekker flexibel. 

Bepaal zelf acties
Haal klanten naar je bestelwebsite met door jou bedachte én uitgevoerde (marketing)acties, wanneer jij dat wilt. Beloon trouwe klanten bijvoorbeeld automatisch met een kortingscode voor hun volgende bestelling. 

Snel en eenvoudig online  
Dankzij digitale onboarding is je bestelwebsite binnen 24 uur online, helemaal in je eigen huisstijl én gekoppeld met je kassasysteem. Liever zonder kassasysteem? Dat kan ook.

Wat kost de bestelwebsite via Jamezz?

Kies je voor een bestelwebsite van Jamezz, dan betaal je opstartkosten en daarna een vast bedrag per maand. Als Sligro-klant krijg je een flinke korting: 

  • Je betaalt € 200,- opstartkosten in plaats van € 425,-. 

  • Je betaalt de eerste zes maanden 50% minder abonnementskosten: geen € 115,- maar € 57,50 per maand.

Zo bespaar je via Sligro ruim € 500,-. Bovendien kun je kosteloos opzeggen binnen 6 maanden.

Hoe werkt een bestelwebsite via Jamezz?

Jamezz bouwt binnen 24 uur een professionele bezorg- en afhaalsite in je eigen huisstijl. Je betaalt geen commissie en kunt na een korte onboardingstraining de website eenvoudig zelf beheren.

Door je systemen te koppelen, wordt iedere bestelling direct vanuit je bestelsite naar je kassa en/of keukenscherm gestuurd. Zo krijg je je bestelling meteen binnen en kun je aan de slag. Je bepaalt zelf of je de orders direct of achteraf laat afrekenen. Kiest de gast een gerecht met een lange(re) bereidingstijd? Dan wordt de bezorgtijd automatisch aangepast. 

Precies weten hoe dit werkt? Plan een gratis demo in.

Over Jamezz

Met het motto ‘Bedien elke gast, altijd’ is Jamezz al sinds 2017 het ideale bestelsysteem voor in de horeca. Jamezz biedt naast  bestelwebsite ook QR-bestellen en bestelzuilen aan ruim 1500 horecaondernemingen. 

Veelgestelde vragen

Per platform verschillen de commissies die je afdraagt. Vaak betaal je administratiekosten en een commissie tussen de 13-20% per bestelling. Als het externe platform ook de bezorging doet, betaal je hierover nog eens bezorgkosten én een commissie van ongeveer 30% per bestelling. Met een eigen bestelwebsite heb je al deze kosten niet meer: je regelt zelf de bezorging of je kiest ervoor om alleen afhalen aan te bieden, en je betaalt alleen je vaste abonnementskosten aan Jamezz en daarnaast nog de transactiekosten over de online betaling.

Zeker. De bestelwebsite wordt helemaal aangepast naar jouw huisstijl, zodat gasten direct herkennen dat het de bestelwebsite van jouw bedrijf is. Ook kun je zelf afbeeldingen, indelingen, teksten en kleuren aanpassen, zodat de bestelwebsite helemaal in de stijl van jouw onderneming is. 

Dankzij de digitale onboarding bouwt Jamezz binnen 24 uur jouw bestelwebsite. Na een korte onboardingstraining ben je dan ook meteen klaar om de eerste bestellingen te ontvangen. Let op: de bezorging regel jij zelf (bijvoorbeeld door een e-bike te leasen). Zorg dus dat je er klaar voor bent om de binnenkomende orders ook goed te verwerken. Of bied in eerste instantie alleen afhalen aan.

Nee. Het systeem werkt heel eenvoudig. Na de onboardingstraining weet je precies hoe je je bestelwebsite zelf kunt beheren. Je kunt dus heel eenvoudig je assortiment aanpassen, prijzen aanpassen, parameters als wachttijden, ordertijden en bezorggebied anders instellen en marketingacties inplannen. En kom je ergens niet uit? Dan kun je altijd je contactpersoon bij Jamezz om raad vragen. Wil je met eigen ogen zien hoe het werkt? Plan dan een gratis demo in.  

Jamezz werkt vlekkeloos samen met vrijwel ieder kassasysteem, maar is óók zonder kassa te gebruiken. 

Haal alles uit je zaak

Sligro wil jou als ondernemer in food onbezorgd en slim laten ondernemen. Dat doen we door oplossingen aan te bieden voor jouw grootste uitdagingen.