Sponsoring is niet vrijblijvend, het is een uiting van maatschappelijk ondernemen en het hoort een wezenlijke bijdrage te leveren aan onze marketing- en duurzaamheidsdoelstellingen. 'Zo maar' sponsoren met geld of producten doen wij nooit. Wij vinden het prettig om bij sponsorprojecten ook inhoudelijk betrokken te zijn. Bij voorkeur hebben de te sponsoren doelen of organisaties een directe relatie met onze activiteiten op het gebied van foodservice.
Binnen de samenwerking met onze sponsorrelaties staat de gelijkwaardigheid van de partners centraal. We zijn verbonden door onze gedeelde passies en interesses. Daarbij versterken wij elkaar tegelijkertijd op de terreinen die niet tot onze core business behoren. Zo helpen we elkaar. Of het nu gaat om financiële sponsoring of ondersteuning met producten of know how, Sligro laat zich niet leiden door de waan van de dag en maakt bewuste keuzes.
Samen met onze medewerkers ondersteunen wij enkele maatschappelijke organisaties. Onze medewerkers kiezen welke organisaties wij gedurende ten minste een kalenderjaar ondersteunen. Die keuze is autonoom en wordt niet bepaald door de waan van de dag of door derden (overheden, media, bedrijven, individuen), hoe goed en respectabel die initiatieven ook kunnen zijn.
Momenteel werken wij op structurele basis samen met de volgende goede doelen en organisaties:
Structurele samenwerking met landelijke goede doelen of organisaties wordt gecoördineerd door de afdeling corporate communicatie op ons hoofdkantoor in Veghel. Meer projectmatige samenwerking op lokaal of klein-regionaal niveau wordt gecoördineerd door de vestigingsdirecteur van de Sligro-vestiging in die regio. Het bestaan van een klant-leverancier relatie tussen de aanvrager en Sligro speelt een belangrijke rol in zijn afweging en beoordeling.