• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Digitale HACCP-registratie met MyCCP

In de horeca is het verplicht om HACCP-registratie bij te houden. Doe jij dit nu nog door middel van papieren HACCP-lijsten in klappers? Dat kan veel makkelijker. MyCCP van Gullimex is een app waarmee jij eenvoudig je HACCP-registratie bijhoudt. Dankzij het partnerschap tussen Sligro en Gullimex betaal je geen opstartkosten: een voordeel van €450,-.

De voordelen van MyCCP - digitale HACCP-registratie

✔ Bespaar tijd met digitale HACCP-registratie
✔ Compleet overzicht in één oogopslag & kwaliteitsverbetering van HACCP-   registratie
✔ Instapklare app met personaliseerbare HACCP-lijsten
✔ Te koppelen aan verschillende meetinstrumenten, waaronder voedselthermometers en sensoren
✔ € 450,- korting voor Sligro-klanten
✔ Beschikbaar voor iOS en Android, maandelijks opzegbaar

Hoe werkt het?

Hoe werkt MyCCP

Dankzij het partnerschap met Gullimex profiteren Sligro-klanten van een instapklare MyCCP app. Dit betekent dat je na aanmelding binnen een week al aan de slag kunt met de app. MyCCP is een instapklare app met kant-en-klare HACCP-lijsten. Deze lijsten zijn makkelijk te koppelen aan individuele werknemers en geven jou in één oogopslag een duidelijk overzicht hoe de hygiëne in jouw zaak ervoor staat.

Waarom HACCP?

Als foodprofessional in de horeca is het verplicht om je te houden aan de hygiëneregels binnen jouw branche, ook wel de hygiënecode genoemd. Deze regels zijn erop gericht om de voedselveiligheid en gezondheid van jouw gast te garanderen. HACCP is daar een onderdeel van en staat voor Hazard Analysis and Critical Controle Points. Bij het maken van een HACCP-plan moet je rekening houden met welke risico’s jouw onderneming loopt en omschrijven hoe je deze voorkomt.

Risicoanalyse

Bij het maken van je HACCP-plan loop je het hele proces in jouw onderneming na op risico’s. Dit gaat van ongedierte in jouw zaak tot het mogelijk ontstaan van bacteriën in voedsel wanneer bijvoorbeeld de koeling te warm wordt of eten te lang buiten de koeling heeft gestaan. 

HACCP-controlelijsten

De controlepunten in je plan moet je bijhouden doormiddel van registratie in HACCP-lijsten. Voor iedere zaak en afdeling zal deze lijst er weer anders uitzien: voor een horeca-keuken gelden er bijvoorbeeld weer andere risico’s dan achter de bar in een café of in de kantine van een cateringbedrijf. In de MyCCP app staan deze lijsten standaard al ingesteld en kun je die eenvoudig aanpassen en personaliseren naar jouw wensen.

Aan de slag met MyCCP

Met MyCCP van Gullimex houd jij eenvoudig digitaal je HACCP-registratie, schoonmaaklijsten en alle andere checklijsten van je organisatie bij. 

Dankzij het inkoopvoordeel van Sligro kun jij als klant gratis beginnen met MyCCP. Je betaalt dus geen eenmalige opstartkosten van € 450,-.

Veelgestelde vragen

MyCCP is er voor alle ondernemingen die moeten voldoen aan de HACCP-richtlijnen. Je kunt je HACCP-registratie in klappers en kopietjes bijhouden, maar dit maakt deze belangrijke klus er niet makkelijker en overzichtelijker op. Met digitale HACCP-registratie via MyCCP heb je altijd alle controlelijsten en een actueel overzicht over uitstaande taken bij de hand. 

HACCP staat voor Hazard Analysis and Critical Control Points. Restaurants en andere bedrijven die voedsel produceren of verwerken moeten mogelijke risico’s beschrijven in een voedselveiligheidsplan, oftewel een HACCP-plan.

De inspectie op de HACCP (en overige hygiënerichtlijnen) wordt uitgevoerd door de NVWA. Deze controles vinden op onregelmatige basis plaats en worden nooit aangekondigd. Ontdek hoe de hygiëne-inspecties van Normec zorgen dat jij altijd goed voorbereid deze controles ingaat

Een hygiënecode geeft richtlijnen voor hoe bedrijven voedselveiligheid en hygiëne bewaken. Een hygiënecode is een praktische vertaling van een HACCP-plan. Door hiermee te werken geef je aan dat je er alles aan doet dat je gast veilig voedsel geserveerd krijgt.

De hygiënecode voor de horeca kun je bestellen via de website van KHN.

Voor restaurants met 0 tot 5 locaties geldt een tarief van 20 euro per maand per vestiging. Horecabedrijven met meer locaties kunnen een offerte op maat aanvragen. Opstartkosten bedragen normaal €450,-, maar deze vervallen dankzij het inkoopvoordeel van Sligro voor Sligro-klanten.

Je krijgt MyCCP aangeleverd met verschillende standaard controlelijsten die voldoen aan de HACCP-richtlijnen. Het is daarnaast mogelijk om eenvoudig zelf aanpassingen te doen en zo het platform volledig naar eigen wens in te richten. 

MyCCP kan worden gekoppeld aan verschillende voedselthermometers en diverse sensoren welke zijn geïntegreerd in het platform. Zo ontvang je als gebruiker tijdig een melding wanneer een voedsel onder of boven een bepaalde temperatuur uitkomt.

Ook interessant voor jou?

Vind je digitale HACCP-registratie interessant? Dan vind je volgende oplossingen wellicht ook interessant.

Wil jij meer weten over dit partnership of de mogelijkheden voor jou?

Neem dan contact op met je Sligro-klantenteam of -vestiging.