• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Tips & tricks

Als we samen de juiste voorbereidingen treffen, kunnen we samen werken aan een soepele levering. Hieronder vind je belangrijke tips om dit te realiseren.

Let op! Vanwege de verwachte drukte leveren we bestellingen dit jaar ook op 2e Paasdag (maandag) en Koningsdag (woensdag). 

  • Is maandag of woensdag voor jou een afgesproken leverdag? Dan kun je voor deze dagen gewoon een bestelling plaatsen. We hanteren hiervoor jouw afgesproken venster.
  • Ben je gesloten of wil je geen gebruik maken van  levering op de feestdagen? Neem dan contact op met je klantenteam, zodat zij een alternatieve leverdag voor je kunnen inrichten. 

Tip 1: Bestellen en bezorgen

We adviseren je om op tijd, voldoende en online te bestellen. Onze order eindtijd is weer terug naar jouw vertrouwde tijdstip. Bestel vooral lang houdbare producten z.s.m., zodat je zeker bent van voldoende voorraad. We leveren vanzelfsprekend op je afgesproken leverdag en nemen graag eventuele achtergebleven rolcontainers mee terug. Door de verwachte drukte kan het zijn dat we niet exact binnen je afgesproken venster leveren. We bedanken je alvast voor je flexibiliteit en begrip.

Tip 2: Leveranciers en producenten

Enkele leveranciers en producenten zijn momenteel niet in staat om de afgesproken hoeveelheden te produceren. E.e.a. heeft te maken met een schaarste aan grondstoffen, maar ook de situatie in Ukraïne, waardoor productielocaties zijn stilgelegd. Ook is door de forse afzetdaling in Foodservice in 2020 en 2021 de productiecapaciteit verlaagd of zelfs stopgezet. Met het voorzichtig opstarten van horeca en cateringlocaties groeit dit volume langzaam weer.

Tip 3: Leveringen en alternatieven

Wij zetten alles op alles om bij iedereen op tijd voor de deur te staan. Ondanks alle inspanningen zullen de servicegraad en levertijdigheid die je van ons gewend bent de komende weken nog niet in lijn zijn met je verwachting. Dit geldt met name voor het diepvriesassortiment en kort houdbare producten, zoals zuivel.

Tip 4: Alternatieven

Waar mogelijk zorgen wij voor passende alternatieven in je order en leveren we die aan je uit. We verzoeken je om je collega’s hiervan op de hoogte te stellen, zodat we deze alternatieven tijdelijk met elkaar kunnen accepteren.

Tip 5: Personeelstekort

Door de markt en Corona hebben we op dit moment helaas ook bij Sligro te kampen met personeelstekorten. We doen er alles aan om dit op te vangen, zodat we bestellingen zo goed mogelijk kunnen blijven leveren.

Tip 6: Veiligheid

Onze chauffeurs leveren straks weer met een grote glimlach en op een veilige manier alle bestellingen tot aan de deur af. Natuurlijk houden ze de RIVM-richtlijnen in acht. Als jij dat ook doet, creëren we samen met en voor elkaar een veilige omgeving.

Tip 7: Containers

Onze chauffeurs zullen de containers niet afstapelen, maar alleen wisselen. We vinden het erg fijn als er iemand bij de bezorging aanwezig is. Dank voor je begrip. 

Tip 8: Zelfbedieningsvestigingen

Naast de mogelijkheid tot bestellen, ben je van harte welkom in een van onze vestigingen. Voor spoedorders en noodgevallen kun je hier ook terecht. We verwelkomen je graag en staan klaar voor al je vragen. 

Tip 9: Emballage en retouren

We hanteren momenteel een ander emballagebeleid dan je van ons gewend bent. We nemen nu net zoveel rolcontainers mee als dat je geleverd krijgt. Vergeet niet de emballage gesorteerd klaar te zetten voor de chauffeur en te tekenen. Veel emballage? Geef het door aan je klantenteam, dan halen we dit apart op.

Vragen?

Het kan voorkomen dat producten dus minder snel voorradig zijn. Blijf in dergelijke gevallen in contact met ons. Heb je vragen of wil je graag meer informatie? Jouw accountmanager en onze afdeling telesales staan voor je klaar.

Wij danken je voor je begrip en flexibiliteit en wensen je heel veel succes in deze turbulente periode. Samen sterker!