Brian weet dat er wederzijds blind vertrouwen is

Na een bizar jaar beseft Brian dat een sterke band met je leverancier goud waard is. Je doet het nooit alleen en als je elkaar iets gunt, kom je zoveel verder.

Het verhaal van Brian

Brian neemt jou graag mee. Hij vertelt ons over hoe hij en zijn personeel afgelopen jaar ervaren hebben. Maar Brian kijkt niet graag achterom. Zijn blik is op de toekomst gericht. Een toekomst waarin hij weet dat je elkaar iets moet gunnen om vooruit te komen. Wat is het dan toch fijn als je kunt varen op een jarenlange samenwerking zoals hij heeft met Sligro. Het blinde vertrouwen dat dat brengt geeft precies weer wat wij onder ‘voor elkaar, met elkaar’ verstaan.

×

Als je al sinds jaar en dag met elkaar werkt, weet je dat je het écht samen doet

Brian Bosters is samen met broer Raymond trotse eigenaar van drie prachtzaken in de binnenstad van ’s-Hertogenbosch. Op een ereplekje kun je wel stellen. Alle drie de zaken zijn binnen een straal van vijftig meter lopen van elkaar, rondom het standbeeld van Zoete Lieve Gerritje. Al vanaf dat ze twintigers zijn ondernemen de broers samen in de stad. Sinds jaar en dag is Sligro hun vaste partner en die band was juist in het afgelopen jaar heel waardevol.

“Toen Brian en Raymond in hun twintiger jaren bij verschillende horecazaken in Vught en ’s-Hertogenbosch ervaring opdeden, zeiden ze op een gegeven moment tegen elkaar: ‘Of we blijven dit doen maar dan als zelfstandige, óf we nemen afscheid van de horeca en gaan iets compleet anders doen.’ Het werd het eerste. Na een jaar een borrelcafé gerund te hebben elders in de stad, kregen we de kans om het prachtige pand aan de Korenbrugstraat te kopen. Daar konden we onze gezamenlijke droom gaan verwezenlijken en zo ontstond Stadsbistro Christoffel. Sindsdien hebben we een club aan trouwe partners om ons heen verzameld, waaronder ook Sligro. Als je al zo lang ‘zakendoet’, ontstaat er een blind vertrouwen in elkaar. Toen we in de loop der jaren de kans kregen om nog twee zaken te openen, werd die trouwe band alleen maar intensiever.”

“Hoeveel ervaring je ook hebt, een jaar als afgelopen jaar vergt toch echt wel meer dan alleen die ‘ervaring’. Een ding wisten we zeker. We zouden overleven. En niet alleen wijzelf, ook onze mensen. Want ons trouwe personeel is ons handelsmerk. Dat is wie wij zijn. Omdat zij zijn wie zij zijn, komen onze gasten terug.

We hebben dus alles op alles gezet om deze kanjers aan boord te kunnen houden. We gingen – net als zoveel ondernemers – voor het eerst maaltijden bezorgen. We konden gelukkig efficiënt omgaan met kosten omdat we maar een van onze keukens hebben ingezet. Vanuit die ene keuken bij Sitio, hebben we de maaltijden namens alle drie de restaurants kunnen bereiden. Ook hebben we zelf met ons team de bezorgingen verzorgd. Ondertussen hebben we klusjes die al even waren blijven liggen opgepakt en hebben we geprobeerd personeel toch af en toe dat soort taken te laten uitvoeren. Wat ben je dan trots dat iedereen in je team er op dezelfde manier instaat; we zouden er met zijn allen iets van maken! Iets waar we ze voor eeuwig dankbaar voor zijn, nu we langzaamaan aan het opbouwen zijn. Daar heb ik alle vertrouwen in. Vooral als je dan ziet dat Sligro van hun jaarlijkse Restaurantactie (spaaractie waarbij de klant spaart voor een ‘tweede diner gratis’) weer een succes maakt en we daarvan mogen profiteren. Dan merk je dat ze ieder het zijne gunnen. Dat is een fijne wisselwerking, dat vertrouwen in de toekomst kracht bijzet.”

“Heel blij om met het vaste team weer aan de slag te kunnen!”

“We kijken dus vooruit, genieten van de mogelijkheden die er weer zijn en doen gelukkig weer waar we écht goed in zijn. En dat is in een lekker volle zaak onze gasten verrassen met heerlijk eten en drinken, een sfeervolle ambiance en niet te vergeten een flinke dosis gastvrijheid. Het is ook weer wennen hoor, dat merk je aan alle kanten. Alsof we sommige dingen weer opnieuw moeten leren. Van een bestellijst maken, tot een uitgebalanceerde menukaart of gewoonweg overzicht houden op een vol terras. Gelukkig is er van alle kanten begrip. Van onze gasten die we eindelijk weer mogen ontvangen, tot partners zoals Sligro die ons bevoorraden. Dan merk je dat Sligro niet zomaar een dozenschuiver is.

  Ze hadden op voorhand goed nagedacht wat er allemaal nodig was om processen zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ook zij moesten natuurlijk weer opbouwen en zo was er eigenlijk van nature een wederzijds respect. Zij lieten ons bijtijds weten wanneer alles besteld moest zijn, om ook op hun beurt bij ons op tijd te kunnen leveren. Processen waar je nu niet bij stilstaat, krijgen nu ineens aandacht. En dan zit het ‘m echt in de kleine dingen. Dat je even gebeld wordt door je vaste contactpersoon Thijs Posthuma dat de verse bladspinazie niet geleverd is, of ze ons kunnen helpen door daar een alternatief voor te leveren. En als Dwayne, onze vaste chauffeur, weer aanklopt en vrolijk in zijn pauze bij ons aan de bar schuift. Dan kriebelt het weer van enthousiasme en stroomt de adrenaline door je aderen. We zijn er weer!”

“Zo zie je maar. Je doet het niet alleen. Wij als team met kanjers die weer staan te trappelen om onze gasten blij te verrassen. En ook een betrouwbare partner. Je doet het allemaal voor én met elkaar.”