• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Als hij ziet dat het écht werkt, is Sietse pas trots!

De tijd van nu vraagt om creativiteit. Of het nu gaat om culinair advies of een training: Sietse kruipt helemaal in de huid van zijn klanten om zo écht van toegevoegde waarde te zijn.

Het verhaal van Sietse

Sietse vertelt enthousiast over het reilen en zeilen bij ZiN. Over zijn rol als culinair adviseur en hoe hij op alle niveau’s van toegevoegde waarde kan zijn voor klanten. Van brainstorm tot het opnemen van receptenvideo’s. En wat is hij trots als hij dan ziet dat zijn klanten de succesverhalen online delen. Dan kijkt hij terug met een voldaan gevoel. Daar doet Sietse het voor!

Ultiem streven dat de klant het tiptop voor elkaar heeft

Sietse Blummel, een culinair talent durven we wel te stellen. Als een van dé gezichten van ZiN Inspiratielab, combineert hij zijn sociale kwaliteiten met zijn skills in de keuken. En juist de combinatie van deze twee talenten, maakt het dat Sietse – ook of misschien juist in deze tijden – niet alleen kan inspireren, maar de horeca-ondernemers ook echt verder kan helpen.

“Bij ZiN Inspiratielab bruist het altijd van de energie. ‘Normaal’ gesproken zijn hier dagelijks een hele hoop horecaprofessionals te vinden. Die komen voor trainingen, inspiratiesessies, trendtours of events. Net zoals alle horecaprofessionals, hebben we die reuring zo ontzettend gemist. Wat zijn we blij dat we weer steeds vaker écht fysiek in contact mogen komen met onze klanten. Toch zijn we in de afgelopen tijd niet gestopt met wat ons drijft. Samen met mijn collega’s zijn we constant bezig om de zintuigen van al deze professionals te prikkelen. Op alle gebieden, binnen het mooiste vak wat er is. Het horeca vak. 

Of het nu gaat over hoe je je zaak het beste promoot op social media, je personeel beter kunt opleiden en aan je kunt binden of hoe je van convenience oplossingen toch een prachtig gerecht maakt. Afgelopen tijd hebben we juist heel veel specifieke vragen van onze klanten mogen beantwoorden. Supermooie uitdagingen omdat deze tijd vraagt om creatief denkwerk. Online we zijn volop bezig geweest. De horecaprofessional wilde juist die inspiratie en handvaten om te kunnen omdenken. 

Dit doen we soms kleinschalig, maar ik houd me een groot gedeelte van de tijd ook bezig met grootschalige projecten. Neem nou onze National Accounts. Deze mag ik op regelmatige basis voorzien van culinair advies. En dat is heel breed, denk bijvoorbeeld aan conceptontwikkeling of inspiratiesessies van trends en thema’s. We trekken dan samen met de klant op, duiken in hun materie, hun doelen en hun ambities. In het afgelopen jaar is die behoefte uiteraard veranderd en dat zal het de komende periode weer doen. Behalve culinaire kennis, wordt er dan ook een stukje inlevingsvermogen van je gevraagd. En dat is nou juist wat ik zo gaaf vind aan mijn werk, wat overigens helemaal niet als werk voelt. Wat een mazzel als je dat zo mag ervaren. Zo kost het dus geen energie, maar levert het alleen maar energie op.

“De tijd van nu vraagt meer dan ooit om creativiteit.”

Een super relevant voorbeeld, is een uitgebreide samenwerking met Appèl Bedrijfscatering. Weer een hele andere tak van sport dan waar de meeste mensen aan denken bij het horecavak. Zoals veel horecaprofessionals, wilden ze bij Appèl ook niet stilzitten, ondanks dat er maanden niemand in de bedrijfsrestaurants geweest is. Midden in de lockdown wilde Appèl hun eigen collega’s en hun gasten, waarvan er veel thuis werken, inspireren. Een positief signaal afgeven in deze gekke tijden. De lente kwam eraan dus hoe kan het ook anders, thema ‘Spring’! Wat fantastisch is het als je nu samen met de klant een positief verhaal mag neerzetten. Door middel van frisse, gezonde gerechten die er ‘catchy’ uitzien maar toch redelijk eenvoudig gemaakt konden worden, willen we mensen bewust laten worden van de mooie mogelijkheden. 

ZiN trainingen

Wat zijn de laatste trends? Hoe ga je om met personeelstekort? Welke horeca skills wil jij ontwikkelen? 

Een nieuw seizoen is daar een perfect haakje voor. Op basis van de brainstom die ik met Appèl gehad heb, ben ik aan de slag gegaan met het ontwikkelen van recepturen. Hiervan hebben zij er enkelen vanuit de ZiN keuken met behulp van onze apparatuur gefilmd, als het ware een soort kookdemo. Hun eigen inkoper, Camiel Mulders, heeft deze demo gegeven. Samen hebben we een video gemaakt voor de interne mensen van Appèl. Hiervoor hebben Camiel en ik als duo de kookdemo gegeven. Deze video’s zijn opgenomen in een digitaal magazine wat ze hebben gemaakt, helemaal in datzelfde thema ‘Spring’. Daarin leggen ze steeds de link tussen food en werk. Enorm creatief hoe ze dat over de bühne hebben gebracht: Workouts met tomaten, siroop die voor sociale contacten zorgt en een kruiden blend die je helpt om werk en privé gescheiden te houden. Op mijn beurt leer ik daarvan ook weer van hen. Echt te gek om die wisselwerking te ervaren!

Als je dan uiteindelijk ziet dat Appèl vol trots de recepturen deelt op hun sociale media, dan kun je trots zijn op elkaar. En dan is de cirkel rond. Oh of het toeval is of niet, terwijl ik dit verhaal op papier zet, krijg ik een mail van Appèl. Of we samen weer een mooi nieuw thema kunnen gaan opzetten, dit keer rond ‘disposables’. Ook al zo’n lekker relevant onderwerp. Mooi toch?”