Verkoop meer met slimme bestelzuilen

Staan jouw gasten (te) lang in de wachtrij om te bestellen? Of komt het soms voor dat gasten weglopen en je omzet misloopt? Dat is niet nodig. Vereenvoudig je bestelproces, verlaag de werkdruk en verhoog je omzet met bestelzuilen.  

  • Gemiddeld 16-40% hogere orderwaarde door slimme cross- en upsell opties
  • Een eenvoudiger en efficiënter bestelproces: meer bestellingen verwerken in minder tijd
  • Exclusief voor Sligro-klanten: ruim € 500,- korting

Loop je omzet mis door te lange wachttijden?

Hoe meer bezoekers, hoe meer je verkoopt. Toch? Helaas is dit niet altijd waar. Hoe langer gasten moeten wachten om een bestelling te kunnen plaatsen, hoe groter de kans is dat ze op zoek gaan naar een andere plek. Merk jij dat je:  

  • regelmatig te weinig personeel hebt om je gasten snel te helpen
  • lange wachtrijen en een (te) lage doorloopsnelheid hebt
  • minder tijd en aandacht hebt voor cross- en upsell, waardoor je minder verkoopt

De voordelen van een bestelkiosk via Jamezz

Gasten geven door middel van het touchscreen scherm op de bestelzuil hun bestelling door, waarna de bestelling automatisch doorschiet naar de bar en/of keuken. Dankzij de cross- en upsellopties op de bestelkiosk (die je zelf kunt bepalen en instellen) is de gemiddelde besteding per bestelling hoger.

Het bestellen en betalen via een bestelkiosk verloopt automatisch, waardoor het bestelproces sneller verloopt dan bij een medewerker aan de kassa. Met een bestelzuil verwerk je meer orders in minder tijd, met hetzelfde aantal medewerkers.

Bestelzuilen verzamelen automatisch alle data van de bestellingen van je gasten. Deze data gekoppeld met de slimme verkooptechnieken die het systeem op de bestelkiosk biedt, kun je met behulp van deze data gericht sturen op een hogere orderwaarde en meer omzet.

Gasten betalen veilig en gemakkelijk via een bestelzuil, en hebben ook de optie om fooi toe te voegen. De bestelzuilen integreren volledig met je kassasysteem, maar kunnen ook losstaand gebruikt worden.

Een bestelkiosk bestaat uit hardware (de zuil zelf) en de software. Kies je voor een bestelzuil met de software van Jamezz, dan betaal je opstartkosten en een vast maandelijks tarief.    
Als Sligro-klant krijg je een flinke korting:

  • Je betaalt € 200,- opstartkosten in plaats van € 425,-. *
  • Je betaalt de eerste zes maanden 50% minder abonnementskosten: geen € 115,- maar € 57,50 per maand.

Zo bespaar je via Sligro ruim € 500,-. Bovendien kun je kosteloos opzeggen binnen 6 maanden.

*Dit zijn de opstartkosten voor het inrichten van de software. De hardware (de fysieke zuil) koop je via een partner van Jamezz tegen meerkosten. De kosten variëren tussen € 2.000,- en € 6.000,-.

Met een bestelzuil bestellen en betalen je gasten zelf via een digitaal scherm.

Jamezz levert de software hiervoor. Daarmee kun je het scherm van je bestelzuil volledig aanpassen aan jouw huisstijl en koppelen aan vrijwel ieder kassasysteem. Aanpassingen die je in je eigen systeem doet, worden gesynchroniseerd met de bestelkiosk. Zo zijn je prijzen en voorraden altijd actueel.

Ook zonder kassasysteem werkt de bestelzuil-software van Jamezz prima. Je stelt je productaanbod, prijzen, menu’s, afbeeldingen en omschrijvingen dan handmatig in.

Heb je de hardware (de zuil zelf) al in huis? Dan installeert Jamezz de software hierop en richt het systeem ook verder in. Heb je nog geen zuil? Voor iedere uitstraling en locatie is er een passende zuil. Jamezz heeft hier gespecialiseerde partners voor en kan je helpen bij deze keuze.

Wil je precies weten hoe het systeem werkt?    Plan een gratis demo in >

Ruim € 500,- korting op de bestelkiosken van Jamezz

Speciaal voor horecaondernemers die omzet én service in hun zaak willen maximaliseren, selecteerde Sligro de softwaren voor bestelzuilen van Jamezz als  Sligro’s keuze. Ga je via Sligro aan de slag met bestelzuilen via Jamezz, dan ontvang je ruim  € 500,- korting op de opstart- en abonnementskosten.

Met het motto ‘Bedien elke gast, altijd’ is Jamezz al sinds 2017 het ideale bestelsysteem voor in de horeca. Jamezz biedt naast bestelzuilen ook QR-bestellen en bestelsites aan ruim 1500 horecaondernemingen.  

Veelgestelde vragen

De bestelzuil is perfect voor locaties met een hoge doorloopsnelheid. Denk hierbij aan tankstations, snackbars, attractieparken, dierentuinen, luchthavens, en hotels. Door de opkomst van fastservice in steeds meer gelegenheden vind je de bestelzuilen ook in bijvoorbeeld fastcasual-restaurants, broodjeszaken, slagerijen, ijssalons, ziekenhuizen en vakantieparken.   

Dat kan. Het scherm waarop je gasten bestellen wordt perfect aangesloten op je huisstijl. Je kunt gemakkelijk kleuren, afbeeldingen, logo’s en lettertypes toevoegen en aanpassen. Daarnaast kun je voor de zuil zelf kiezen tussen verschillende modellen: van tafelmodellen tot aan een houten ombouw die aansluit op de uitstraling van jouw zaak. Jamezz kan je hierin adviseren.

Door slimme cross- en upsell mogelijkheden aan te bieden aan je gasten, maar ook door overzichtelijke rapportages te maken van je bestverkopende producten en periodes. Uit alle data kun je conclusies trekken en aanpassingen doen die bijdragen aan het verhogen van je omzet. Uit ervaring blijkt dat bestelzuilen gemiddeld tot een 16-40% hogere orderwaarde leiden. 

Dit kun je inderdaad gemakkelijk doen. Wanneer je werkt met een gekoppeld kassasysteem, pas je daarin alles aan. Dat systeem wordt namelijk gesynchroniseerd, dus alle aanpassingen worden automatisch doorgevoerd in je bestelzuil. Zo weet je zeker dat prijzen en voorraden altijd actueel zijn. Ook zonder kassasysteem kun je aanpassingen doen: via de backoffice van Jamezz. 

Als je contant betalen wil bieden als service, kun je de bestelzuil van Jamezz uitbreiden met een cash machine. Hierdoor geef je jouw gasten de keuze, en betalen ze altijd veilig en gemakkelijk.

Haal alles uit je zaak

Sligro wil jou als ondernemer in food onbezorgd en slim laten ondernemen. Dat doen we door oplossingen aan te bieden voor jouw grootste uitdagingen.