Waalwijk | Haven 12
Christophe Davoust
Voor de millennial-doelgroep is beleving buitengewoon belangrijk. Waar je ook kijkt, overal moet iets gebeuren. En dan vooral op tafel!
Het is een groot, bijna iconisch pand in het historische centrum van Hilversum. Bij de verbouwing hebben we gekozen voor een kosmopolitische look and feel: stoer, industrieel en vintage, gemengd met een vleugje New York.
Het pand bestaat uit meerdere verdiepingen, zodat we de ideale combinatie kunnen bieden van borrelen en eten. Beneden bevindt zich de bar met een groot terras. Op de eerste verdieping is de open keuken, daar loop je dus langs als je naar het restaurantgedeelte op de tweede verdieping gaat of naar de ruimte voor private dining helemaal bovenin.
Voor ons als keukenteam is het heel leuk om vanuit de keuken in contact te staan met de gasten en mee te krijgen wat er allemaal gebeurt. Ik werk sowieso het liefst in een open keuken, daar heerst vaak meer rust en netheid. Het interieur bevat veel licht hout en frisse kleuren als roze, groen, rood en lichtblauw. Vooral het roze hoekje met de roze bank bleek al snel heel instagrammable.
Overdag trekken we een gevarieerd winkelpubliek, ’s avonds zien we vooral mensen van tussen de 25 en 35 jaar. Die doelgroep spreken we onder andere aan met ons grote assortiment cocktails en hippe biersoorten. De kaart bestaat voor tachtig procent uit visgerechten. Elke laatste vrijdagavond van de maand houden we ‘Vissa’, dan zijn de oesters en de gin-tonics extra voordelig en zit de zaak afgeladen vol. Ook gerechtjes met coquilles lopen altijd goed, zoals de carpaccio van coquilles van onze nieuwe kaart.”