Waalwijk | Haven 12
Christophe Davoust
Voor de millennial-doelgroep is beleving buitengewoon belangrijk. Waar je ook kijkt, overal moet iets gebeuren. En dan vooral op tafel!
Thema’s als duurzaamheid en gezondheid zijn belangrijk voor ze. Daar spelen wij actief op in. Op onze kaart is vegetarisch het uitgangspunt en vlees of vis de optie, in plaats van andersom. En we doen plastic en blik steeds meer in de ban.
Bij de Kanarie Club kun je de hele dag terecht: overdag om te werken en te lunchen en later op de dag om een hapje te eten en te borrelen. We hebben een groot vloeroppervlak van ruim 700 vierkante meter en een industriële uitstraling. Maar door de hoogteverschillen en verschillende hoekjes doet het toch knus aan.
De historie van het pand is nog goed zichtbaar. Het is een oude tramremise, dat zie je onder andere terug in de stalen bogen bij de bar. En de zitkuil in de vorm van het zwembad verwijst naar de tijd dat krakers de werkput in de tramremise vol water lieten lopen.
We willen echt een huiskamergevoel creëren. Thuis kun je de hele dag eten waar je zin in hebt, dus bij ons kan dat ook. Dat vraagt in de keuken om een flexibele instelling en een goede routing. Ik leer mijn team dat alles kan en mag en dat geen enkel verzoek vervelend of lastig is. Onze meatless meatball sub is heel populair onder millennials. Vega, kleurrijk en geschikt als lunch, maar je kunt ook later op de dag de borrelversie bestellen: subballetjes. Mijn streven is dat dit broodje bekend komt te staan als lekkerste broodje van Amsterdam!”