Veelgestelde vragen

Klant worden

Leuk dat je er over denkt om klant te worden bij HEINEKEN. Klik hier om het klant-worden formulier in te vullen. Binnen 2 werkdagen zal je door één van onze HEINEKEN collega’s worden teruggebeld en wordt er een afspraak ingepland met een accountmanager uit jouw regio.

Bestellen en bezorgen

Als je bier hebt ontvangen wat je niet hebt besteld, neem dan contact op met jouw Heineken klantenservice op 088 43 43 143, optie 1. Uitzondering hierop zijn de leveringen van het Bier Van Het Moment programma of de actieleveringen.

Glaswerk en vilt kun je op sligro.nl bestellen. Gebruik de zoekbalk om het juiste glaswerk op te zoeken, voeg deze vervolgens toe aan de winkelwagen en druk op bestellen. Het glaswerk wordt dan met de eerst volgende bestelling meegeleverd. Of ga naar deze themapagina voor Glaswerk & Vilt.

Met de BLADE haal je een handzaam en mooie kleine tapinstallatie in huis. Met zijn formaat is hij bijna overal te plaatsen. Ideaal geschikt voor een tapbier voor de niet-hardlopers, bijvoorbeeld een 0.0 van de tap of één van de speciaal bieren. De geïntegreerde koeling zorgt voor een lange houdbaarheid.

De aankoop van BLADE fusten kan via sligro.nl.

Heb je problemen met BLADE fusten of de Blade tapinstallatie, ga dan naar de klantenservicepagina van Heineken Horeca.

Voor advies over het bier & cider assortiment kun je terecht bij je accountmanager. Wil je je assortiment uitbreiden met (meer) speciaalbieren? Informeer dan eens naar het Bier van het Moment programma. Een maatwerk programma, waardoor je altijd op het juiste moment het nieuwe seizoensproduct in huis hebt.  

HEINEKEN heeft het transport en logistiek uitbesteed aan Sligro.

Voor alle vragen over leveringen neem contact op met met jouw Sligro klantenservice. De contactgegevens zijn na inloggen te vinden in de linkerkolom van je account. Het telefoonnummer staat tevens op de pakbon.

Klantenservice kan alle vragen beantwoorden over manco's, breuk, maar ook het tijdslot waarop de chauffeur staat ingepland.

De chauffeur voert de aantallen van het leeggoed direct tijdens de levering in. Zodra de chauffeur terug is wordt de emballagebon naar je gemaild.

De belangrijkste punten om het emballageproces goed te laten verlopen:

  • Pakbonverschillen (niet opgehaald / meegenomen / verkeerde artikel op die pakbon / verkeerd emballagebedrag berekend of andere klachten? Binnen 48 uur melden bij Sligro klantenservice. Niet bij de accountmanager en niet bij de chauffeur.
  • Meer emballage dan besteld? Dan bellen met klantenservice voor ophaalafspraak. Vermeld het emballagebonnummer en de retourdatum.
  • Chauffeur helpen door netjes te sorteren. Dit zorgt voor minder fouten op je factuur.
  • De emballage wordt verwerkt op volgende factuur. 

 

Bekijk hier meer over emballage.

Evenementen

Zoek je horecamaterialen bij Heineken Horeca? Deze vind je hier.

Voor tijdelijk bruikleenmaterialen kun je direct contact opnemen met de evenementenpartner in jouw regio. Voor specifieke wensen en/of grotere evenementen (richtlijn, meer dan 4 taps) neem je contact op met jouw accountmanager.

Weet je niet bij welke partner je moet zijn? Zie bijgaand overzicht met een globale indeling van onze evenementenpartners.

Evenementenpartners

Telefoon

Globale indeling

Micodo

024 6631250
0512 566700

Oost Nederland Zuid, Gelderland
Noord Nederland

Stammis

072 5716151

Noord Holland

Toussaint

0174 445454

Zuid -Holland en Utrecht

Canuck

0113 565656

Zeeland en West Brabant

Bessems

045 7630415

Limburg en Oost Brabant

Aris België

032 036698234

België

Brand Brothers

06 38 51 25 64

Amsterdam

Facturatie

Heb je een vraag over een Sligro factuur (beginnend met 1000…….) neem dan contact op met de klantenservice van jouw Sligro vestiging. Het telefoonnummer staat tevens op de pakbon.

Voor de Heineken facturen (beginnend met 90…) verwijzen we je naar Mijn Zaak, waar de facturen zichtbaar zijn of neem contact op met Customer Services Heineken via de live chat op Mijn Zaak of mail naar customercare@heineken.com.

Bij storingen aan de tapinstallatie wordt geen arbeidsloon en materiaalkosten berekend. Voorrijkosten, ook wel genoemd voorrijtarief, worden altijd in rekening gebracht. Een aantal voorbeelden.

  1. De monteur is niet geweest op de factuurdatum, kijk je bij de juiste datum?
  2. Wat was de storing? Neem contact op met Customer Care afdeling van HEINEKEN. Zij kunnen via het WO-nummer wat op de factuur staat, nagaan wat de storing is geweest.
  3. Bij een vervolgstoring en/of garantie brengen wij geen kosten in rekening. Neem contact op met Customer Care van HEINEKEN om de onterechte factuur te laten crediteren.
 
Je bereikt de Customer Care afdeling via: customercare@heineken.com

Glaswerk dat je bestelt via internet of telefonische verkoop wordt altijd gefactureerd. Heb je hierover een afspraak gemaakt met je accountmanager neem dan contact op met de Customer Care van HEINEKEN. Je bereikt de Customer Services van Heineken via Mijn Zaak – live chat of mail naar customercare@heineken.com.

Heel vervelend als je factuur niet klopt. Wat kan er aan de hand zijn?

Actiekortingen worden niet in rekening gebracht.
Controleer eerst of de leverdatum niet buiten de actiedatum valt. De leverdatum bepaalt de prijs en niet de bestel- of factuurdatum. Als de actiefolder loopt tot 25 juni en de bestelling is de 26e geleverd, dan zal de actieprijs niet worden berekend.

Af-factuur afspraken zijn niet aanwezig of goed.
Ben je een nieuwe klant of zijn er nieuwe prijsafspraken gemaakt, dan kan het voorkomen dat deze nog niet verwerkt zijn. Het duurt meestal even voordat een getekende samenwerkingsovereenkomst verwerkt is. De gemiste af-factuurkorting wordt automatisch als bonus aan het einde van de maand onder vermelding van "gemiste korting" uitbetaald.

Voor meer informatie:
Heb je ondanks bovenstaande uitleg alsnog vragen over de prijzen op de factuur, neem dan contact met ons op.

Bier en cider prijs: neem contact op met HEINEKEN Customer Care.Bereikbaar via Mijn Zaak – live chat of via de mail customercare@heineken.com. Voor overige vragen, neem dan contact op met de klantenservice van jouw Sligro bezorgvestiging. Het telefoonnummer staat op de pakbon of kan je hier vinden.  

Via sligro.nl kan je nu via jouw account de facturen altijd terugvinden en inzien. 

Het kan zijn dat de chauffeur niet heeft kunnen lossen. Omdat de leveringen altijd automatisch direct gefactureerd worden, zal de retour gekomen order apart worden gecrediteerd. Neem dan contact op met de klantenservice van jouw Sligro bezorgvestiging. Het telefoonnummer staat op de pakbon of kan je hier vinden. 

Technische dienst

  • Storing aan de tapinstallatie en koelingen
    Meld de storing bij HEINEKEN Customer Care  en kies optie tapstoring. Als een monteur langs moet komen worden er voorrijkosten in rekening gebracht.
  • Storing aan buitenreclame en parasols
    Onze partner Licht en Reclame (040 255 44 00) staat voor je klaar.

Veel voorkomende nummers

  • Van Duijnen Horeca: 036 53 87 878 o.a. voor postmix
  • Services 088 43 43 143, optie 3 – 1

Als de leverancier aangeeft dat een reparatie geen zin meer heeft neem dan contact op met je accountmanager.

Onze technische dienst brengt voorrijkosten in rekening voor storingen (groot of klein) op het moment dat er een monteur langs moet komen. Per storing zal dit maar één keer in rekening gebracht worden. Als een monteur voor een tweede keer langs moet komen om zijn werk af te maken dan boekt hij deze als vervolgstoring. Wij zullen dan geen voorrijkosten in rekening brengen. Arbeidsloon of materiaal kosten zijn voor rekening van HEINEKEN.

Als wij in het weekend langs moeten komen bereken wij een (iets hoger) weekendtarief.

TIP: kijk naar de juiste storingsdatum. Dit is de dag dat de monteur is langsgeweest.

Mocht je twijfelen of het er niet mee eens zijn, neem dan contact op met HEINEKEN Customer Care.

Neem contact op met je HEINEKEN accountmanager. Hij of zij begeleidt de verbouwing en wil graag op de hoogte blijven van wat er speelt bij klanten. Hij heeft ook de contacten met interieurontwerpers en de technische dienst om zaken in te plannen bij nieuwbouw, het loskoppelen van installaties of het tijdelijk verwijderen of eventueel vervangen van apparatuur.

Neem dan contact op met je HEINEKEN accountmanager. Samen met jouw accountmanager en met hulp van de technische dienst en andere partners kijken we naar de meest geschikte oplossing voor jouw bedrijf.

Gaat het om een nieuwe flessenkoeling en/of glasdeurkoelkast, neem dan contact op met je Sligro accountmanager.

Schone bierleidingen zijn belangrijk voor de kwaliteit van het bier. Laat de bierleidingen dan ook periodiek reinigen door onze Heineken Tapservice. Dit zorgt voor een constante en vooral perfecte smaakbeleving.

Neem contact op met Customer Care. De Tapservice zal vervolgens een periodieke afspraak met je maken. Je hoeft je dan niet meer druk te maken over het op tijd reinigen van je bierleidingen. De monteur komt automatisch volgens de afgesproken bezoekfrequentie langs. Dit is ongeveer één keer in de 4 á 6 weken.

Je installatie heeft een aantal weken stil gestaan. Als deze nog niet is gereinigd, is het belangrijk dat je dit eerst doet, voordat je jouw installatie opstart. Neem contact op met onze spoelservice om een afspraak te maken. Je vindt de contactgegevens hier.

Tip: In de HEINEKEN opstart brochure vind je een handige checklist waar stap-voor-stap in omschreven staat hoe je je tapinstallatie weer veilig aan kunt krijgen.

Promotiematerialen

Voor het aanvragen of wijzigen van een bierkaart kun je contact opnemen met je HEINEKEN accountmanager.

De levertijd van parasols is ongeveer 15 dagen na aanvraag van de accountmanager. Als deze periode is verstreken en je hebt nog niets gehoord, neem dan contact op met onze partner Licht en Reclame 040 255 44 00.

Buitenreclame duurt soms langer vanwege een vergunningsaanvraag.

Zijn het huurparasols voor een evenement?

Je vindt de contactgegevens op de orderbevestiging van de Evenementenpartners.

Mooie kleding geeft extra uitstraling aan jouw zaak, maar ook aan ons biermerk. Neem contact op met je accountmanager. Hij of zij kan je alles vertellen over de beschikbare collectie, voorraad en verdere mogelijkheden. Ga voor meer inspiratie naar Heineken Horeca.

  • Standaard kleding
    HEINEKEN heeft een collectie shirts/polo's met de verschillende HEINEKEN 'brandings' voor zowel dames als heren. Jouw accountmanager kan deze direct bestellen in de gewenste aantallen. Inventariseer goed de maten die je nodig hebt.
  • Maatwerk
    In overleg met je accountmanager kun je ook besluiten om zelf de kleding te regelen. Uiteraard moet het ontwerp wel overlegd worden om onze huisstijl te waarborgen.

Kennis en training zijn essentieel. Het is belangrijk dat personeel over kennis en vaardigheden beschikt. Het gaat niet alleen over product training en sociale hygiëne, maar ook hoe tap je een perfect glas bier.

Hiervoor werkt Heineken nauw samen met onze partner Siebenheller. Jouw HEINEKEN accountmanager kan je alles vertellen over onze samenwerking.

Ook kan hij je alles vertellen over de ontwikkelingen in het bierlandschap zoals de trends op het gebied van speciaal bieren, seizoens bieren en food-pairing.

Een juiste tapknop en taplens zorgt voor een mooie uitstraling. Als klant weet je direct wat je op de tap hebt staan. HEINEKEN heeft van vrijwel alle bieren in het assortiment de juiste taplens en tapknop. Deze kan je gemakkelijk bestellen op Mijn Zaak met je Heineken Horeca account.  

Standaard sturen we de ronde taplenzen op. Sommige installaties hebben ovale taplenzen. Let hierop bij je aanvraag. Twijfel je, of heb je speciale wensen neem dan telefonisch contact op.

Ja, we kunnen je ondersteunen met de inzet van barren, koelkasten en merkparasols. Bespreek dit met je accountmanager of kijk voor de mogelijkheden op Heineken Horeca.

Overige

Ga dan naar Heineken Horeca voor meer veelgestelde vragen.