• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Veelgestelde vragen

Klant worden

Leuk dat je er over denkt om klant te worden bij HEINEKEN. Klik hier om het klant-worden formulier in te vullen. Binnen 2 werkdagen zal je door één van onze HEINEKEN collega’s worden teruggebeld en wordt er een afspraak ingepland met een accountmanager uit jouw regio.

Bestellen en bezorgen

Als je bier hebt ontvangen wat je niet hebt besteld, neem dan contact op met jouw Sligro klantenteam op 088 43 43 143, optie 1. Uitzondering hierop zijn de leveringen van het Bier Van Het Moment programma of de actieleveringen.

Glaswerk kun je op sligro.n. bestellen. Gebruik de zoekbalk om het juiste glaswerk op te zoeken, voeg deze vervolgens toe aan de winkelwagen en druk op bestellen. Het glaswerk wordt dan met de eerst volgende bestelling meegeleverd. 

Met de BLADE haal je een handzaam en mooie kleine tapinstallatie in huis. Met zijn formaat is hij bijna overal te plaatsen. Ideaal geschikt voor een tapbier voor de niet-hardlopers, bijvoorbeeld een 0.0 van de tap of één van de speciaal bieren. De geïntegreerde koeling zorgt voor een lange houdbaarheid.

De aankoop van BLADE fusten kan via sligro.nl. BLADE fusten kunnen ook via www.blade.nl besteld worden.

Heb je problemen met BLADE fusten of de Blade tapinstallatie, neem dan contact op met de klantenservice van BLADE via: 088 43 43 288.

Voor advies over het bier & cider assortiment kun je terecht bij je accountmanager. Wil je je assortiment uitbreiden met (meer) speciaalbieren? Informeer dan eens naar het Bier van het Moment programma. Een maatwerk programma, waardoor je altijd op het juiste moment het nieuwe seizoensproduct in huis hebt.

HEINEKEN heeft het transport en logistiek uitbesteed aan Sligro.

Voor alle vragen over leveringen neem contact op met het Sligro klantenteam

088 43 43 143 optie 1.

Zij kunnen alle vragen beantwoorden over manco's, breuk, maar ook het tijdslot waarop de chauffeur staat ingepland.

Klik hier voor de bruto prijslijst 2021 van HEINEKEN

Evenementen

Voor tijdelijk bruikleenmaterialen kun je direct contact opnemen met de evenementenpartner in jouw regio. Voor specifieke wensen en/of grotere evenementen (richtlijn, meer dan 4 taps) neem je contact op met jouw accountmanager.

Weet je niet bij welke partner je moet zijn? Zie bijgaand overzicht met een globale indeling van onze evenementenpartners.

  • Micodo 024 6631250 (Oost Nederland Zuid en Gelderland)
  • Thijs Zwart 0512 365314 (Noord Nederland)
  • Stammis 072 5716151 (Noord Holland)
  • Toussaint 0174 445454 (Zuid-Holland en Utrecht)
  • Canuck 0113 565656 (Zeeland en West Brabant)
  • Bessems 045 7630415 (Limburg en Oost Brabant)
  • Aris Belgie 032 036698234 (Belgie)

Facturatie

Neem contact op met Customer Care afdeling van HEINEKEN en vermeld hierbij je factuurnummer. Telefoonnummer: 088 43 43 143.

Bij storingen aan de tapinstallatie wordt geen arbeidsloon en materiaalkosten berekend. Voorrijkosten, ook wel genoemd voorrijtarief, worden altijd in rekening gebracht. Een aantal voorbeelden.

  1. De monteur is niet geweest op de factuurdatum, kijk je bij de juiste datum?
  2. Wat was de storing? Neem contact op met Customer Care afdeling van HEINEKEN. Zij kunnen via het WO-nummer wat op de factuur staat, nagaan wat de storing is geweest.
  3. Bij een vervolgstoring en/of garantie brengen wij geen kosten in rekening. Neem contact op met Customer Care van HEINEKEN om de onterechte factuur te laten crediteren.
 
Je bereikt de Customer Care afdeling via: customercare@heineken.com

Glaswerk dat je bestelt via internet of telefonische verkoop wordt altijd gefactureerd. Heb je hierover een afspraak gemaakt met je accountmanager neem dan contact op met de Customer Care van HEINEKEN via: 088 43 43 143.

Heel vervelend als je factuur niet klopt. Wat kan er aan de hand zijn?

Actiekortingen worden niet in rekening gebracht.
Controleer eerst of de leverdatum niet buiten de actiedatum valt. De leverdatum bepaalt de prijs en niet de bestel- of factuurdatum. Als de actiefolder loopt tot 25 juni en de bestelling is de 26e geleverd, dan zal de actieprijs niet worden berekend.

Af-factuur afspraken zijn niet aanwezig of goed.
Ben je een nieuwe klant of zijn er nieuwe prijsafspraken gemaakt, dan kan het voorkomen dat deze nog niet verwerkt zijn. Het duurt meestal even voordat een getekende samenwerkingsovereenkomst verwerkt is. De gemiste af-factuurkorting wordt automatisch als bonus aan het einde van de maand onder vermelding van "gemiste korting" uitbetaald.

Voor meer informatie:
Heb je ondanks bovenstaande uitleg alsnog vragen over de prijzen op de factuur, neem dan contact met ons op.

Bier en cider prijs: neem contact op met HEINEKEN Customer Care
Voor alle overige prijzen neem contact op met het klantenteam van Sligro: 088 43 43 143 optie 1 of met de Sligro accountmanager.

Via sligro.nl kan je nu via jouw account de facturen altijd terugvinden en inzien. 

Het kan zijn dat de chauffeur niet heeft kunnen lossen. Omdat de leveringen altijd automatisch direct gefactureerd worden, zal de retour gekomen order apart worden gecrediteerd. Neem contact op met het klantenteam Sligro 088 43 43 143 optie 1.

Persoonlijke gegevens

Je administratie compleet hebben is belangrijk. Als er stukken ontbreken neem dan contact op met de Customer Care afdeling van HEINEKEN via 088 43 43 143 of customercare@heineken.com.

Afnamecijfers zijn belangrijke gegevens voor je bedrijfsvoering. Uiteraard helpen we je daarbij. Neem contact op met de Customer Care afdeling van HEINKEN via 088 43 43 143 of customercare@heineken.com. Vertel ons 

HEINEKEN kan alleen de afnamecijfers van bier & cider geven. Voor afnamecijfers van andere producten neem je contact op met jouw accountmanager Sligro.

Geef de wijzigingen door via HEINEKEN Customer Care. Wij zullen zorgen dat de wijzigingen zo snel mogelijk in de verschillende systemen verwerkt worden.

088 43 43 143
customercare@heineken.com

Technische dienst

  • Storing aan de tapinstallatie en koelingen
    Meld de storing bij HEINEKEN Customer Care 088 43 43 143 en kies optie tapstoring. Als een monteur langs moet komen worden er voorrijkosten in rekening gebracht.
  • Storing aan buitenreclame en parasols
    Onze partner Licht en Reclame (040 255 44 00) staat voor je klaar.

Veel voorkomende nummers

  • Licht en Reclame 040 255 44 00
  • Van Duijnen Horeca: 036 53 87 878 o.a. voor postmix

Als de leverancier aangeeft dat een reparatie geen zin meer heeft neem dan contact op met je accountmanager.

Onze technische dienst brengt voorrijkosten in rekening voor storingen (groot of klein) op het moment dat er een monteur langs moet komen. Per storing zal dit maar één keer in rekening gebracht worden. Als een monteur voor een tweede keer langs moet komen om zijn werk af te maken dan boekt hij deze als vervolgstoring. Wij zullen dan geen voorrijkosten in rekening brengen. Arbeidsloon of materiaal kosten zijn voor rekening van HEINEKEN.

Als wij in het weekend langs moeten komen bereken wij een (iets hoger) weekendtarief.

TIP: kijk naar de juiste storingsdatum. Dit is de dag dat de monteur is langsgeweest.

Mocht je twijfelen of het er niet mee eens zijn, neem dan contact op met HEINEKEN Customer Care via 088 43 43 143 of mail naar customercare@heineken.com.

Neem contact op met je HEINEKEN accountmanager. Hij of zij begeleidt de verbouwing en wil graag op de hoogte blijven van wat er speelt bij klanten. Hij heeft ook de contacten met interieurontwerpers en de technische dienst om zaken in te plannen bij nieuwbouw, het loskoppelen van installaties of het tijdelijk verwijderen of eventueel vervangen van apparatuur.

Neem dan contact op met je HEINEKEN accountmanager. Samen met jouw accountmanager en met hulp van de technische dienst en andere partners kijken we naar de meest geschikte oplossing voor jouw bedrijf.

Gaat het om een nieuwe flessenkoeling en/of glasdeurkoelkast, neem dan contact op met je Sligro accountmanager.

Schone bierleidingen zijn belangrijk voor de kwaliteit van het bier. Laat de bierleidingen dan ook periodiek reinigen door onze Heineken Tapservice. Dit zorgt voor een constante en vooral perfecte smaakbeleving.

Neem contact op met Customer Care . De Tapservice zal vervolgens een periodieke afspraak met je maken. Je hoeft je dan niet meer druk te maken over het op tijd reinigen van je bierleidingen. De monteur komt automatisch volgens de afgesproken bezoekfrequentie langs. Dit is ongeveer één keer in de 4 á 6 weken.

  • T: 088 43 43 143
  • E: customercare@heineken.com

Je installatie heeft een aantal weken stil gestaan. Als deze nog niet is gereinigd, is het belangrijk dat je dit eerst doet, voordat je jouw installatie opstart. Neem contact op met onze spoelservice om een afspraak te maken via 088 43 43 143 of stuur een mail naar customercare@heineken.com. 

Tip: In de HEINEKEN opstart brochure vind je een handige checklist waar stap-voor-stap in omschreven staat hoe je je tapinstallatie weer veilig aan kunt krijgen.

Promotiematerialen

Voor het aanvragen of wijzigen van een bierkaart kun je contact opnemen met je HEINEKEN accountmanager.

De levertijd van parasols is ongeveer 15 dagen na aanvraag van de accountmanager. Als deze periode is verstreken en je hebt nog niets gehoord, neem dan contact op met onze partner Licht en Reclame 040 255 44 00.

Buitenreclame duurt soms langer vanwege een vergunningsaanvraag.

Zijn het huurparasols voor een evenement ?

Je vindt de contactgegeven op de orderbevestiging van de Evenementenpartners.

  • Micodo 024 6631250 (Oost Nederland Zuid en Gelderland)
  • Thijs Zwart 0512 365314 (Noord Nederland)
  • Stammis 072 5716151 (Noord Holland)
  • Toussaint 0174 445454 (Zuid -Holland en Utrecht)
  • Canuck 0113 565656 (Zeeland en West Brabant)
  • Bessems 045 7630415 (Limburg en Oost Brabant)
  • Aris Belgie 032 036698234 (Belgie)

Mooie kleding geeft extra uitstraling aan jouw zaak, maar ook aan ons biermerk. Neem contact op met je accountmanager Hij kan je alles vertellen over de beschikbare collectie, voorraad en verdere mogelijkheden.

  • Standaard kleding
    HEINEKEN heeft een collectie shirts/polo's met de verschillende HEINEKEN 'brandings' voor zowel dames als heren. Jouw accountmanager kan deze direct bestellen in de gewenste aantallen. Inventariseer goed de maten die je nodig hebt.
  • Maatwerk
    In overleg met je accountmanager kun je ook besluiten om zelf de kleding te regelen. Uiteraard moet het ontwerp wel overlegd worden om onze huisstijl te waarborgen.

Kennis en training zijn essentieel. Het is belangrijk dat personeel over kennis en vaardigheden beschikt. Het gaat niet alleen over product training en sociale hygiëne, maar ook hoe tap je een perfect glas bier.

Hiervoor werkt Heineken nauw samen met onze partner Siebenheller. Jouw HEINEKEN accountmanager kan je alles vertellen over onze samenwerking.

Ook kan hij je alles vertellen over de ontwikkelingen in het bierlandschap zoals de trends op het gebied van speciaal bieren, seizoens bieren en food-pairing.

Een juiste tapknop en taplens zorgt voor een mooie uitstraling. Als klant weet je direct wat je op de tap hebt staan. HEINEKEN heeft van vrijwel alle bieren in het assortiment de juiste taplens en tapknop. Neem contact op met Customer Care via 088 43 43 143 of mail naar customercare@heineken.com. Zij sturen je graag de juiste (verlichte) taplens en / of taphendel kostenloos op.

Standaard sturen we de ronde taplenzen op. Sommige installaties hebben ovale taplenzen. Let hierop bij je aanvraag. Twijfel je, of heb je speciale wensen neem dan even telefonisch contact op.

Vanaf juni 2020 wordt de Glashelder en de Flessenpost alleen nog digitaal verstuurd.

We hebben ons best gedaan om voor alle klanten het juiste emailadres vast te stellen. Heb je hem niet ontvangen of op een verkeerd mailadres laat het ons weten via customercare@heineken.com. Wij zullen dit dan verwerken zodat je de volgende keer de folder digitaal ontvangt.

Ja, we kunnen je ondersteunen met de inzet van barren, koelkasten en merkparasols. Kijk hier voor alle mogelijkheden. Wees snel, op = op.

Overige

Heb je verbouwingsplannen? Neem dan contact op met je HEINEKEN accountmanager om een afspraak in te plannen. Onze eigen interieurontwerpers kunnen indien nodig aanschuiven bij dit gesprek.

Wil je weten welke HEINEKEN accountmanager bij je komt? Neem dan contact op met Customer Care via customercare@heineken.com. Zij helpen je aan de juiste gegevens van de accountmanager en kunnen ook zelf contact opnemen met jouw accountmanager of lossen problemen direct zelf op.

Van harte gefeliciteerd met de gewonnen toegangskaarten. Neem contact op met HEINEKEN Customer Care via 088 43 43 143 of customercare@heineken.com. Zij helpen je met het verzilveren van de vouchers.

Voor toegangskaarten voor de Heineken Experience kun je het beste contact opnemen met je HEINEKEN accountmanager.

Vervelend als een bestelling niet goed is gegaan.

Geen probleem. Je mag binnen 3 weken artikelen vol-goed retour sturen. Belangrijk is natuurlijk wel dat het product onbeschadigd en opnieuw verkoopbaar is.

Neem hiervoor contact op met je klantenteam 088 43 43 143 optie 1. Zij kunnen een retouropdracht in het systeem zetten. Bij de eerstvolgende levering zullen deze artikelen retourgenomen worden door de chauffeur.

Als de producten terugkomen zal logistiek kijken of deze weer op voorraad genomen kunnen worden. Als dit gebeurt dan worden de producten gecrediteerd. De creditnota zal dan ook meestal apart verstuurd worden.

Zijn de producten beschadigd, dan krijg je bericht.

Welke producten mogen niet retour?

  • Seizoens producten
  • Bier Van Het Moment (neem contact op met je accountmanager)
  • Actie producten, besteld via de accountmanager
  • Geopende en/of beschadigde artikelen

De chauffeur voert de emballage van leeg goed direct in. Zodra de chauffeur terug is wordt de bon naar je gemaild op het bekende mailadres.

Kloppen de aantallen niet? Neem dan contact op met het klantenteam Sligro op 088 43 43 143 optie 1.


De retouremballage staat niet op de factuur. Het kan voorkomen dat logistiek de emballagebon te laat verwerkt om direct mee te gaan met de facturatie. Wacht nog een paar dagen. De kans is groot dat hier een losse factuur van komt. Kun je de emballage echt niet terugvinden, neem dan contact op met HEINEKEN Customer Care via 088 43 43 143 of customercare@heineken.com. Vermeld daarbij het emballagebonnummer en de retourdatum. Je ontvangt zo snel mogelijk terugkoppeling.

Heel vervelend als bier niet goed is en overlast geeft voor je gasten. Belangrijk is in ieder geval dat je de THT (tenminste houdbaar tot) goed controleert voordat je het fust aansluit. Een goede reiniging van de leidingen is en blijft belangrijk. Ook is het belangrijk dat een fust 24 uur 'rust' voordat deze aangesloten word. Anders is de kans groot dat het fust wild is/blijft schuimen.

Bier is een natuurproduct en wij doen ons uiterste best om problemen te voorkomen. Mocht er toch een fust zijn wat niet goed is, smaakafwijkingen heeft of er is iets niet goed van technische aard (aansluiting/lekkage etc), laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

  • T: 088 43 43 143
  • E: customercare@heineken.com

Meld een klachtfust altijd eerst aan bij HEINEKEN Customer Care. Geef deze fusten niet met een chauffeur mee zonder retouropdracht. Er moet een registratienummer op dit fust vermeld worden.

Belangrijk is om de volgende gegevens bij de hand te houden.

  • Merk (Amstel, Brand, ..)
  • Type fust (50L, 20L, 20L AIO)
  • Klachtomschrijving
  • THT datum
  • Eventueel fustnummer
  • Inschatting van bierverbruik

HEINEKEN Customer Care registreert dit fust en je ontvangt een klachtfustcode. Dit is een MXP Code en/of CSS code. Plak deze code op het klachtfust. De chauffeur weet dan dat dit fust retour gaat als klachtfust. Bij terugkomst wordt het volledige fust aan je vergoed, inhoud en emballage. Je moet wel zelf een nieuw fust bestellen. Er wordt niet automatisch een nieuw fust geleverd.

De sleutel is in het bezit van Sligro. Neem contact op met je accountmanager Sligro of met het klantenteam 088 43 43 143 optie 1. Zij kunnen samen met logistiek afstemmen hoe de sleutel retour komt of wordt omgewisseld.

Bij je eerste bestelling, online of telefonisch, krijg je de bieren die je retour hebt gestuurd in één keer op de bij jou bekende leverdag en venstertijd vers geleverd. Deze worden in rekening gebracht. Van alle retourfusten krijgt u vervolgens apart een creditnota.

Vanaf 3 augustus 2020 is het een feit. HEINEKEN Nederland is verhuisd vanuit Zoeterwoude naar ons prachtige nieuwe kantoor in Leiden. Wij zitten in het Lorentz gebouw, direct gelegen tegenover de hoofdingang van Leiden centraal station.

Ons nieuwe adres:
HEINEKEN Nederland
Stationsweg 43
2312 AT Leiden

Postadres:
Postbus 1188
2302 BD Leiden

Voor alle vragen over het kopen of leveren van Heineken bier in het buitenland verwijzen wij je graag naar bijgaande link Heineken International.